Anunturi glumete?

Vanzatori/cumparatori care au dat ţepe, comentarii apreciative sau critice la tranzactiile efectuate, avertismente pentru potenetiale ţepe...

Re: Anunturi glumete?

Mesajde 4x1ad » Joi Ian 03, 2013 6:43 pm

@YO6EX: din pacate draga Vasile, nu eu sunt cel in eroare. Arunca o privire pe catalogul original Telefunken la: http://tubedata.milbert.com/sheets/043/l/LS50.pdf . Tensiunea de 300V pe care o amintesti, poate fi in cel mai bun caz, tensiunea aplicata grilei ecran. Povestea LS-50 vs. GU-50 este destul de cunoscuta in randul colectionarilor de aparatura Wehrmacht WW II si a figurat in “Funkamateur” pe la sfarsitul anilor ’70, preluata de “CQ DL” sau “DL-QTC” dupa ’89 si a fost relatata si in revista americana “CQ” prin ’80. Daca cumva ai incredere intr-o sursa de gen Wikipedia, si ei spun acelasi lucru. Pe internet exista multe date contradictorii dar cauta o scanare a celebrelor petice de hartie ingalbenita puse uneori in ambalajele de carton ale tuburilor (exista mai multe variante, cu numar variabil de date). Contradictiile provin si din faptul ca unele date de pe internet (si nu numai) insuficient de profesionale sau documentate, fac confuzie intre “Typical ratings” si “Maximum ratings” sau se refera la frecvente diferite. Cateodata diferentele provin si din abordare si coeficientii de siguranta folositi. Dar tuburile sunt similare electric si fizic in proportie de 95%. Sa nu uitam ca GU-50 a suferit si ceva schimbari de-a lungul carierei sale dintre 1949 si 1977, cand a incetat productia CCCP si a ramas doar o linie de productie la Unitra in Polonia. Nici materialele si materiile prime folosite de DL si UA nu a fost perfect similar, la fel si tehnologia de productie, desi liniile initiale au fost luate din Germania si duse la Ulianovsk, in Ural. Doar cu titlul de curiozitate, LS-50 a fost utilizata prima oara in emitatoarele de faximilie de pe submarinele germane, inlocuind celebrul RL12P35 (pe care desigur ti-l reamintesti ca radioamator veteran).
De acord ca rusii au avut fizicieni si matematicieni foarte buni. La tehnologii delicate stau insa mai slab insa si pretul tuburilor lor este infinit mai ieftin si mai abordabil decat fosta competitie de la Eimac (pe care nu i-a intrecut inca nimeni in materie de liniaritate si ciclu de viata). Din pacate si rusii de la “Svetlana” au abandonat cursa din cauza aparitiei produselor chinezesti copiate si ieftine.
Dar chestiunea LS-50 vs. GU-50 este o problema secundara, buna pentru pasionatii de trecutul radiocomunicatiilor si aparatura de colectie. Mi-ar fi placut sa aud parerea dumitale despre chestiunea care mi s-a parut mie mult mai relevanta, calitatea semnalului la iesire in conditii de supra-excitare si supra-alimentare vehiculate in topic.
73
Morel
4X1AD
Ex.YO4BE
"Daca antena buna nu e, nimic nu e...."
4x1ad
 
Mesaje: 151
Membru din: Sâm Iun 19, 2010 11:29 pm

Re: Anunturi glumete?

Mesajde YO6EX » Joi Ian 03, 2013 7:52 pm

Tot un LS50 a fabricat si Tungsram sub denumirea de OS51... echipau prefinalele la emitatoarele de tip (printre altele) A1FL si A1FLT.

Productia de GU50 nu a incetat in 1977 in URSS.
Am avut (poate mai am - o sa verific) tuburi produse in URSS in anii 1982 si 1984...

Nu ma poti contrazice cu productia URSS pentru-ca eu am avut in mana echipamente sovietice si cutii cu rezerve...

Iar ca radioamator am avut aceste tuburi si le-am folosit .

Cat priveste masuratori amanuntite nu am facut, pentru-ca in anul 1985 cand am construit ultimul amplificator cu GU50, nu prea gaseai usor instrumentarul de masura necesar
YO6EX
 
Mesaje: 408
Membru din: Lun Iun 28, 2010 11:40 am

Re: Anunturi glumete?

Mesajde YO2LRB » Joi Ian 03, 2013 9:42 pm

Revin cu o completare la cele spuse de YO6EX și anume am în amplificatorul meu tuburi GU50 fabricate în 1983 și în lotul de rezervă la fel. Văd că 4X1AD Morel afirmă că producția acestor tuburi a fost întreruptă în 1977. În nici un caz producția tuburilor nu a încetat în 1977, din moment ce există fabricate stocuri și loturi de fabricație și din 1988. Este o greșeală afirmația lui 4X1AD. Am găsit oferte de GU50 pe internet din Rusia și Ucraina la o cantitate mare de tuburi de aproximativ 50 de bucăți cu prețul de cost de aproximativ între 6,5 lei și 8 lei per tub. Pentru noi sunt încă bune de folosit aceste tuburi la realizarea unor amplificatoare de puteri modeste. EIMAC-ul pe la mine nu a ajuns în shak și nu mă interesează deloc, în defavoarea lor fiind prețul nejustificat de mare. Consider că GU50 este tubul de amplificare cel mai potrivit pentru construcția unui liniar. Ar trebui închis acest subiect referitor la GU50 ...
YO2LRB
 
Mesaje: 5
Membru din: Sâm Oct 08, 2011 2:18 pm

Re: Anunturi glumete?

Mesajde YO9IRF » Vin Ian 04, 2013 12:42 am

Daca vreti sa clarificati pentru cei ce au deschis televizoarele mai tarziu: se vorbeste despre o lampa conceputa acum 80 ani, folosita la o putere de 2 ori mai mare decat cea din specificatii fara macar sa ii puna cineva un analizor de spectru la iesire, desi ea nici in regimul nominal nu corespunde normelor actuale ?

Edit: in nici un caz asta nu e un subiect ce ar trebui inchis, eu sunt foarte curios de mai multe detalii.
YO9IRF
 
Mesaje: 111
Membru din: Sâm Iul 21, 2012 4:43 pm
Localitate: Bucuresti

Re: Anunturi glumete?

Mesajde yo9gly » Vin Ian 04, 2013 1:58 am

4x1ad scrie:inlocuind celebrul RL12P35 (pe care desigur ti-l reamintesti ca radioamator veteran)


YO9ALY chiar le foloseste in etajul final ( 3xRL12P35) :)
yo9gly
 
Mesaje: 81
Membru din: Joi Feb 10, 2011 10:17 pm

Re: Anunturi glumete?

Mesajde YO9CHO » Vin Ian 04, 2013 2:21 am

Cererea de inchidere a acestui subiect mi se pare cel putin ciudata...Subiectul este foarte interesant din toate punctele de vedere.Este in fine unul "constructiv" din care cei mai tineri pot invata si se pot demonta si acele "legende urbane" caracteristice "vanatorilor si pescarilor sportivi". ;)
Iata ce am gasit eu pe internet la o scurta cautare:
Imagine
Citat din: http://www.jogis-roehrenbude.de/Russian/GU50.htm
Logo si fabrici constructoare pentru tuburi GU50 rusesti(se pot astfel identifica fabricile constructoare) (1998):
http://www.ominous-valve.com/russtube.html
Ceva preturi pentru fabrica din Ulyanovsk (unde se pare ca este inca in productie, asta daca mai exista Ulyanovsk ;) ): http://www.tubes-store.com/index.php?ma ... rers_id=15
As fi foarte curios sa vad, nu am gasit in internet, cum arata din punct de vedere spectral (si in YO, au patruns analizoare de spectru) un amplificator de 300-400W pilotat in dublu ton. :ugeek:
Daca are cineva posibilitatea experimentului, ar fi foarte interesant sa posteze imaginile masuratorilor spectrale.
Atunci cand se masoara puterea cu un Wattmetru, se masoara INTEGRAL, deci si puterea aparuta in spletter si armonici.
Cand se masoara insa cu analizorul de spectru, surpriza va fi mare citind puterea utila pe frecventa de lucru.
Este de inteles, "dragostea "pentru GU50, fiind cel mai ieftin din seria putere medie.Si este normal sa fie mai iubit.Singura problema este, de cate ori va fi inlocuit...si daca se justifica din aceasta cauza investitia initiala.
Comparativ cu alte solutii, mai scumpe, GU50 este un tub modest.
Avatar utilizator
YO9CHO
 
Mesaje: 504
Membru din: Sâm Iun 19, 2010 11:44 am

Re: Anunturi glumete?

Mesajde YO6EX » Vin Ian 04, 2013 11:06 am

@ YO9CHO:

Am gasit in cutiile cu GU50 un "passport" cum spun rusii, absolut exact cu cel postat mai sus de dta.

Datele care le-am mentionat eu in postare, despre GU50, provin din:
"Catalog de tuburi electronice" anul 1967, autori: Savescu & Ionescu.
Despre tubul LS50 din catalogul Siemens anul 1949.

Cu aceasta ocazie am mai gasit o multime de alte fise cu tuburi rusesti cu date de la fabricant...
Cei mai "batrani" isi amintesc, ca toate tuburile din fostul URSS veneau insotite de o fisa tehnica.

Oricum, fisa de mai sus confirma cele spuse de mine, despre acest tub.



73's (nelegat...) Hi...

.
YO6EX
 
Mesaje: 408
Membru din: Lun Iun 28, 2010 11:40 am

Re: Anunturi glumete?

Mesajde yo3hjv » Vin Ian 04, 2013 11:17 am

Eh, Florentine, nu cred ca o sa vezi prea curand GU50 masurat cu analizorul caci analizoarele se vand la preturi cu 99 si sunt "incompatibile" :lol:
Un alt test insa ce se poate face destul de lejer este receptia pe armonici.
Patita pe pielea mea; o statie auzita cu 9+40 in 10 m cu apel, incercam sa ii raspund insa parea ca nu ma aude.
Zona de acord foarte ingusta mi-a sugerat ca este o armonica. Si era. Din 7 MHz.
Statia respectiva se afla la aproximativ 5 km de receptor, in mediu urban si pretindea ca emite cu 100 W.
|Pana depasim problemele de "99" putem face acest test simplu cu unele din semnalele vecinilor si o sa avem o masura cu privire la emisiile de produse nedorite.
Pagina mea: http://yo3hjv.blogspot.com/
Societatea Romana a Radioamatorilor
yo3hjv
 
Mesaje: 453
Membru din: Lun Iun 21, 2010 10:12 pm

Re: Anunturi glumete?

Mesajde YO9CHO » Vin Ian 04, 2013 11:24 am

@YO6EX:
Nu ma bag la chestiuni istorice (asta am gasit, asta am postat-Telefunken nu am gasit inca, nu am insistat).In foaia respectiva "ne bole" pentru mine este maxim.
Dar, Morel a pus o problema mai importanta cde cat cea istorica:
Dar chestiunea LS-50 vs. GU-50 este o problema secundara, buna pentru pasionatii de trecutul radiocomunicatiilor si aparatura de colectie. Mi-ar fi placut sa aud parerea dumitale despre chestiunea care mi s-a parut mie mult mai relevanta, calitatea semnalului la iesire in conditii de supra-excitare si supra-alimentare vehiculate in topic.


Ia sa vedem daca mor legendele urbane. ;)

@YO3HJV:
Patita pe pielea mea; o statie auzita cu 9+40 in 10 m cu apel, incercam sa ii raspund insa parea ca nu ma aude.
Zona de acord foarte ingusta mi-a sugerat ca este o armonica. Si era. Din 7 MHz.
Statia respectiva se afla la aproximativ 5 km de receptor, in mediu urban si pretindea ca emite cu 100 W.

Ei, ii era poate rusine sa spuna ca are 450W... :lol: :lol: Sau masurase 100W si avea 10W pe frecventa de lucru...ehe!

73, nelegat pentru toti. ;)
Avatar utilizator
YO9CHO
 
Mesaje: 504
Membru din: Sâm Iun 19, 2010 11:44 am

Re: Anunturi glumete?

Mesajde YO6EX » Vin Ian 04, 2013 12:06 pm

yo3hjv scrie:Un alt test insa ce se poate face destul de lejer este receptia pe armonici.
Patita pe pielea mea; o statie auzita cu 9+40 in 10 m cu apel, incercam sa ii raspund insa parea ca nu ma aude.
Zona de acord foarte ingusta mi-a sugerat ca este o armonica. Si era. Din 7 MHz.
Statia respectiva se afla la aproximativ 5 km de receptor, in mediu urban si pretindea ca emite cu 100 W.


Armonicile nu tin de tipul tubului folosit ci de constructia LC...
YO6EX
 
Mesaje: 408
Membru din: Lun Iun 28, 2010 11:40 am

AnteriorUrmătorul

Înapoi la Mica publicitate - comentarii referitoare la tranzactii

Cine este conectat

Utilizatorii ce navighează pe acest forum: Nici un utilizator înregistrat şi 1 vizitator

Copyright © Radioamator.ro. Toate drepturile rezervate. All rights reserved
Articole | Concursuri | Mica Publicitate | Forum YO | Pagini YO | Call Book | Diverse | Despre Radioamator.ro