FRR, ISU-PH

Talciocuri, targuri, simpozioane, alte evenimente...
yo8rpo
Mesaje: 70
Membru din: Mar Mar 31, 2015 10:34 am
Contact:

FRR, ISU-PH

Mesajde yo8rpo » Sâm Iul 02, 2016 12:34 am

http://www.radioamator.ro/info/exercitiu-frr-2016.pdf
WOW, am sa particip, imi place, sunt CTAPSI Nechit si am sa particip si eu in functie de posibilitatile tehnice, si pe 6 iulie la antrenament si pe 13 iulie la exercitiu, asta si in functie de propagare in KN36ES.
YO8RPO 73s de OM Nifon

Avatar utilizator
YO4BKM
Mesaje: 1062
Membru din: Dum Iun 20, 2010 8:40 pm
Contact:

Re: FRR, ISU-PH

Mesajde YO4BKM » Joi Iul 07, 2016 12:54 pm

Iata cum s-a vazut acest pre-exercitiu din Carpatii de Curbura.
1. QTH Berca jud. Buzau (6 km sud de Vulcanii Noroiosi), Locator KN35HH;
2. WX excelent, 27 grade Celsius 758 mm Hg, fara vant, cer putin acoperit;
3. Desfasurare:
-Deschis statiile la ora 17:00 (ora CFR), Kenwood TS 130 S pe 3705 kHz,
acordata si reglata cu o ora inainte, Icom T 22 A pe freceventele
Dispeceratului Aerian Mobil;
- Antene: Windom AB pentru 3705 kHz, GP pentru 144 MHz;
- La ora 17:00 era zgomot S9+10 dB pe 3705 kHz, cel mai linistit era pe
3716,7 kHz, S9+3 dB;
- La ora 17:00 au facut acord doua statii neidentificate;
- La ora 17:10 zgomot S9+30 dB pe 3705 kHz, niciun trafic de la 3500 la
3800 kHz;
- Intre 17:24-17:32 QSO cu YO9KPD/P operat de YO3AAJ, control 59+15,
zgomot de banda S9+10 dB;
- La ora 17:26 zgomot de banda S9+20 dB;
- Intre 17:36-17:39 QSO cu YO9FNY, 59+25;
- Am auzit foarte vag alte statii din YO4, YO2, YO7 pe care YO9KPD le
distingea mai bine decat mine, dar cu probleme;
- Nu am auzit APRS pe 144.800 MHz; am comutat deseori pe frecventa
Dispeceratului Aerian Mobil (145.225 MHz), am facut apeluri, fara
succes;
- Deoarece ma pregatisem pentru exercitiul anuntat si eram curios sa
particip la o asemenea simulare care se lasa asteptata, la ora 17:40 am
facut QRT din cauza modului in care in care s-au derulat primele 40 de
minute de "reactie".
4. Observatii:
- Am fost anuntati ca va functiona un Dispecerat General Fix la YO3KPA pe 3705 kHz si un Dispecerat Aerian Mobil YO3HOT/AM, YO3BPX/AM, YO9HAR/AM pe 145.225 MHz (144.8oo MHz APRS). Daca pe UUS nu ma asteptam la cine stie ce rezultate din cauza modului in care am fost informati, ma asteptam ca la ora 17:00 sa fie prezent Dispeceratul General Fix operat de YO3CZW si YO3GOD. Pana la 17:40 nu am auzit YO3KPA. Chiar daca este doar o simulare sau un pre-exercitiu, seriozitatea trebuie sa se manifeste ca in conditii reale. Nu stiu daca la QTC s-a dat vreo explicatie, nu mai are nicio importanta din moment ce pionul principal a lipsit la apelul de la ora 17:00.
- Din anunt au lipsit date importante, mai ales pentru Dispeceratul Aerian Mobil, cum ar fi tipul statiei (puterea in antena), tipul de antena, modulatia etc. Acest lucru a ingreunat incercarile de a contacta Dispeceratul Aerian Mobil si nu stiu daca nereusita mea de a-l contacta a fost determinata si de acest lucru.
- Denumirea oficiala a exercitiului este Exercițiu pentru testarea capacitații de reacție al radioamatorilor in cazul situațiilor de urgenta postat pe hamradio.ro. Din partea mea capacitatea de reactie a Dispeceratului General Fix a fost nula sau, daca a fost, a lipsit cu desavarsire;
5. Recomandari:
- Sa se anunte detalii complete privind echipamentul Dispeceratelor.
- Cred ca exercitiul se desfasoara intre orele 17:00-20:00 ca ore locale, din anunt lipseste precizarea. Sa fi fost vorba de orele UTC? Sa fi fost pregatit Dispeceratul Aerian Mobil sa zboare in noapte pe un Cessna 172? Nu-mi vine sa cred.
- Ma asteptam ca Dispeceratul general Fix sa apara in banda la ora 17:00, sa cerceteze posibilitatile de contactare pe teritoriul YO, sa simuleze sau sa initieze posibilitati de formare de relee intre locatii care nu se aud, adica ceva si orice care sa asigure schimbul de informatii, lucru extrem de important in situatii de urgenta. Asta inteleg eu prin capacitate de reactie, nu doar un anunt, o bifare in calendar si, in rest, radioamatorii fac oricum trafic chiar si la orele anuntate pentru exercitiu. Pentru ca, din ce am auzit, se pare ca majoritatea celor care au aparut in frecventa nu stiau de acest exercitiu, cel putin asa am inteles din explicatiile pe care le dadea YO9KPD/P catre partenerii pe care eu nu prea ii distingeam. La inceput, dat fiind si personalitatea operatorului, am crezut ca i s-a pasat acestuia sarcina Dispeceratului General Fix, dar nu a fost asa.
- Daca este vorba de un exercitiu de reactie in situatii de urgenta trebuie ca Dispeceratele sa dea tonul de la inceput pana la sfarsit in a se schimba numai informatii legate de situatii de urgenta. Un astfel de exercitiu nu testeaza doar capacitatea de reactie ci formeaza si o anumita disciplina in astfel de situatii. De exemplu, auzind trafic in banda si stiind ca se desfasoara un exercitiu in situatii de urgenta, am incercat cca 5 minute pana sa ma fac auzit deoarece intre statii se schimbau mesaje lungi, intr-o lentoare specifica traficului de asteptare a QTC-ului, lipsea coordonarea.
- Nu stiu daca pana la sfarsit a aparut si vreo conexiune cu ISU, faptul ca la inceputul exercitiului a lipsit ISU 40 de minute (chiar eram curios cum se face conectarea cu participantii din partea ISU) a dat nota proasta la toata aplicatia organizata de FRR. Sa inteleg ca, orice s-ar fi intamplat, aceste 40 de minute sunt obligatoriu lipsite de situatii de urgenta? 72!
Antena te ridică, antena te coboară, antena îți dă viață, antena te omoară.
73!

yo5ajr
Mesaje: 730
Membru din: Mar Iun 22, 2010 6:27 pm
Contact:

Re: FRR, ISU-PH

Mesajde yo5ajr » Joi Iul 07, 2016 4:50 pm

Stai linistit draga Tavi. Sa ma ierte exceptiile (despre care nu stiu nimic) in toata Tara relatiionarile cu ISU teritoriale sunt facute pe o ureche pe baza acelui Conventie incheiata cu conducerea ISU din Buc. si FRR. Oameni fara inima si vointa dar cred ca si multa necunoastere au facut un "pact" al carui aplicabilitatea in practica este zero barat. Oare intr-un caz real vor mai raspunde penal pentru intarzieri si nereusite in lant in care realmente se pot stinge vieti omenesti? Din "scurta" mea viata as puteau sa dau exemple reale chiar si din 1977 de la marele cutremur dar si alte ocazii ca "organizarile dezorganizate" au produs mai mult pericol si paguba. Asa este draga Tavi - mereu dam de superficialitati, ne prevederile logice de operare in situatii critice, mereu contam ca "las,ca merge si asa". Aceasta activitate care se pare ca a esuat nu e un joc si trebuie luata cu toata seriozitate altfel mai bine nu asumam raspunderile. Desigur ori ce exercitiu are si plusuri si minusuri si sunt curios daca cineva va "indrazni barbateste" sa publice o analiza a derularii acestui activitate. In 2005 am facut CN UUS 2m dintr-un avion (Festival) de la altitudine de 3 mii de m timp de 3 ore dar alegerea si montarea antenei de 2m mi a dat bataie de cap. Pana la urma am montat la 50 de cm sub profundorul avionului un dipol din teva de Cu diametru 20mm cu adaptare gamma...si a mers bine spre sol, statiile de la sol fiind targetul meu la legaturi radio dar traficul a si fost inregistrat in totalitate pe banda magnetica chiar in avion. Ca sa nu fiu cumva "apostrofat" de arbitri la 3 mii m altitudine faceam cercuri mari tot timpul in KN17ul si puteam contacta toata Tara cu 10W in SSB.
73 de Miki

Avatar utilizator
YO4BKM
Mesaje: 1062
Membru din: Dum Iun 20, 2010 8:40 pm
Contact:

Re: FRR, ISU-PH

Mesajde YO4BKM » Vin Iul 08, 2016 7:37 am

@YO5AJR, ai punctat esentialul privind modul superficial in care autoritatile se angajeaza in chestiuni voluntare. Daca ar fi iesit ceva placut fosnitor de aici, ehehe... Ne consideram amatori, dar amatorismul prea a devenit diletantism, in special in plan organizatoric. Sincer sa fiu contam pe o desfasurare care sa impresioneze. Poate ca, fiind vorba doar de o repetitie inaintea exercitiului de pe 13 iulie, a functionat regula dupa care "un lucru care nu trebuie facut nu trebuie nici sa fie facut bine!". Sper ca exercitiul din 13 iulie sa merite a fi facut. Pana atunci mai este timp ca organizatorii sa vina cu completari, in special privind caracteristicile echipamentului aeropurtat. Deoarece avioanele depun planul de zbor inainte de decolare, nu ar strica sa se faca acest lucru si public, se va afla astfel traseul exact, altitudinea, intervalul orar, viteza medie etc.
Experienta descrisa de tine arata ca acoperirea radio din aer cuprinde o arie foarte larga, nu numai judetele survolate, asta daca Cessna 172 nu cumva zboara la firul ierbii din motive de conspirativitate.
Sa speram intr-o organizare mai buna si sa nu avem nevoie de astfel de evenimente decat ca exercitiu, dar bine pus la punct! 73!
Antena te ridică, antena te coboară, antena îți dă viață, antena te omoară.
73!

YO4SI
Mesaje: 405
Membru din: Mie Oct 12, 2011 2:03 am
Contact:

Re: FRR, ISU-PH

Mesajde YO4SI » Vin Iul 08, 2016 1:23 pm

Si totusi Dispeceratul Aerian Mobil a fost prezent. Adica in aer... Vad pe APRS ca si astazi mai fac exercitii. Haideti sa consideram ca este un inceput promitator in actiunea de a aduna impreuna toti radioamatorii YO. Si a-i face sa fie bagati in seama de autoritati. Iata captura cu zborul de miercuri. 73s ! Mircea = yo4si
Fişiere ataşate
YO3HOT-1.JPG
Un zbor promitator !...
YO3HOT-1.JPG (159.75 KiB) Vizualizat de 6340 ori

Avatar utilizator
YO4BKM
Mesaje: 1062
Membru din: Dum Iun 20, 2010 8:40 pm
Contact:

Re: FRR, ISU-PH

Mesajde YO4BKM » Vin Iul 08, 2016 3:45 pm

Nu am spus ca Dispeceratul Aerian Mobil nu a fost, numai ca nu a fost eficienta prezenta lui, eu am vrut sa ma implic in acest exercitiu atat pe 3705 kHz cat si pe 144.225 MHz exact in contextul de, te citez, "a aduna impreuna toti radioamatorii YO", dar si sa vad cum suntem conectati la ISU, nu sa stau ca fraierul si sa astept aparitia dispeceratelor, unul nu apare in primele 40 de minute, altul nu se poate contacta deoarece nu am stiut (nu stiu nici acum) ce modulatie a folosit, ce putere, ce antena etc sa-mi dau seama daca am sau nu sanse de a-l contacta, nici macar orele nu erau indicate corect. Daca nu poate fi eficient la momentul evenimentului, degeaba se mai aduc mii de dovezi dupa aceea. Se spune ca un student la medicina sustinea unul din examene, descrie boala pe care trebuia sa o explice, descrie medicatia, profesorul il intreaba cat este doza medicamentelor, studentul raspunde "o lingura plina", termina examenul, iese afara si asteapta sa apara lista cu rezultate. Afara isi da seama ca a gresit, deschide usa si spune "ma scuzati, d-le profesor, nu trebuie o lingura plina ci trei picaturi!". "Imi pare rau", raspunde scurt profesorul, "pacientul este deja mort". Asa si aici, daca la momentul urgentei - chiar simulate - nu se poate respecta un program facut deja public, este ca si cum nu ar fi fost, "pacientul este deja mort". Iar de adunat impreuna toti radioamatorii YO, ei s-au adunat - si se aduna - oricum, in virtutea traficului pe care il fac cu sau fara astfel de exercitii. Rostul exercitiului nu este unul patetic sau de telenovela, trebuie sa se testeze cu seriozitate caracteristici tehnice, mod de organizare, proceduri de conectare la ISU sau la alte autoritati, o anumita disciplina, care se fac in direct, nu in reluare. Ce facem noi intre noi stim de decenii, dar care este locul nostru intr-o structura organizata in situatii de urgenta nu mai este "de a aduna toti radioamatorii YO" ci de a fi eficienti in acea veriga mare sau mica pe care o impun astfel de situatii, sa invatam deprinderi si proceduri noi pe care sa le experimentam si, la nevoie, sa le folosim eficient 73!
Antena te ridică, antena te coboară, antena îți dă viață, antena te omoară.
73!

YO4SI
Mesaje: 405
Membru din: Mie Oct 12, 2011 2:03 am
Contact:

Re: FRR, ISU-PH

Mesajde YO4SI » Vin Iul 08, 2016 8:33 pm

Am tot cautat sa citesc pe undeva ce putem face concret noi, radioamatorii, in situatii de urgenta. Si care sunt aceste situatii de urgenta in care putem ajuta ? Se pare ca trebuie sa fim foarte atenti ca nu cumva mai mult sa incurcam decat sa ajutam pe cei profesionisti. Iata ce am gasit, publicat acum doi ani. http://www.radioamator.ro/articole/view.php?id=930

yo5ajr
Mesaje: 730
Membru din: Mar Iun 22, 2010 6:27 pm
Contact:

Re: FRR, ISU-PH

Mesajde yo5ajr » Vin Iul 08, 2016 9:15 pm

Tnx Mircea. Au mai scurs cerneluri pe aceasta tema dar buba e ca eu ma indoiesc ca se mai poate face ceva in a uni radioamatorii macar pentru a servi societatea sau chiar Tara la nevoie. Ne simtim atat de liberi ca naiba in democratia asta prost inteleasa ca nu gandim la cei nevoiasi doar la noi insine. Dupa 89 tot o dictatura a aparut,mascat de sclipirea falsa - dictatura smenarilor, a cameleonilor, parvenitilor, falsilor doctoranzi. Ma tot gandesc ca doar o dictatura ne mai poate dirija pentru atingerea unor scopuri nobile sau o lectie dura al naturii cum a fost in 77.....divina, ma tot gandesc la badea Gheorghe care trage din rasputeri vacuta legata cu funia de grumaz spre iarba verde dar vacuta trage spre o vale seaca, pentru vacuta badea Ghorghe e dictator, dar Doamne - am avut parte din belsug din dictatura. Exista o dictatura pentru un scop mai presus de orgolii, meschinarii, arogante, reavointe? Nu stiu. Raspundeti voi ca eu m-am cam desgustat. Pana atunci sa ne fereasca Dumnezeu de relele naturii ca din cele "artificiale si umane" avem din belsug. 73 de Miki

YO4SI
Mesaje: 405
Membru din: Mie Oct 12, 2011 2:03 am
Contact:

Re: FRR, ISU-PH

Mesajde YO4SI » Vin Iul 08, 2016 10:57 pm

Frumoase cuvinte Miki ! Dar foarte triste. Sa fim optimisti. Ai dreptate ca tot o dictatura ne salveaza: DICTATURA LEGII ! A legilor simple, bazate pe cele zece porunci. Si respectate de toti. De la vladica, la opinca. Ideal ar fi ca respectul legii sa fie benevol, natural, din educatie. Altfel vom fi jumatate cei care "respecta" si jumatate vom fi politisti. Ionosfera sa ne ajute mereu !
Poate ne auzim in IARU HF. 73s ! Mircea = yo4si

Avatar utilizator
YO4BKM
Mesaje: 1062
Membru din: Dum Iun 20, 2010 8:40 pm
Contact:

Re: FRR, ISU-PH

Mesajde YO4BKM » Sâm Iul 09, 2016 7:25 am

Imi amintesc ca acum cativa ani in urma s-a prelucrat in clubul YO4KAK un document in care se explica cum trebuie sa procedeze radioamatorii in situatii de urgenta, erau niste instructiuni elaborate de ISU local. Nu am pastrat documentul, era prea "didacticist" in raport cu ce stim noi sa facem, dar avea ceva urme de organizare (se vorbea de un tabel cu indicative, caractersitici ale statiilor, mijloace auto personale etc), frecvente de lucru si cetava exemple de trafic gen "XXX aici YYY trimiteti o ambulanta si trei paramedici". Urmau sa aibe loc si niste aplicatii practice, nu au mai fost. Imi mai amintesc cum in 1970 imi satisfaceam serviciul militar ca elev la scoala de ofiteri in rezerva "tancuri si auto" la Lipova (Radna) si am prins teribilele inundatii din luna mai. Ca radioamator faceam parte din plutonul de transmisiuni, dar numai la alarme, alaturi de alti radioamatori, in rest ne faceam pregatirea de specialitate (intretinere si reparatii tancuri si auto). Nu a fost nevoie decat de o sumara instructie ca transmisionisti, adica invatarea statiilor (R 105, lucrau ca statie radio, se puteau lega intre ele ca telefon de campanie cu clapeta de vorbire sau la o centrala telefonica de campanie cu baterie locala si clapeta de vorbire) si a catorva coduri de trafic iar la alarma ne adunam in sala de transmisiuni, luam statia si misiunea apoi plecam unde ne era locul. Cat au durat inundatiile, cca 2 saptamani, eu cu un alt coleg am deservit in schimburi comandamentul atat in Lipova cat si in teren pana la Chisinau Cris, lucram in retea si in directie radio, comunicatiile mergeau bine desi erau facute de radioamatori, nu am avut nevoie de sprijin din partea transmisionistilor militari. Ma asteptam ca dupa mai bine de 40 de ani sa fi progresat, dar am vazut cum, vorba unui fost activist de partid pe timpuri, "in loc sa progresam, degresam". 72!
Antena te ridică, antena te coboară, antena îți dă viață, antena te omoară.
73!


Înapoi la “Evenimente”

Cine este conectat

Utilizatori care navighează pe acest forum: Niciun utilizator înregistrat și 9 vizitatori