Balonul romanesc ICT3

PSK31, AMTOR, PACTOR, RTTY, Hellschreiber, MT63, MFSK16, FSK, SSTV, Packet, TNC, software si multe altele...
YO8RAA
Mesaje: 332
Membru din: Mie Sep 21, 2011 8:30 am
Contact:

Re: Balonul romanesc ICT3

Mesajde YO8RAA » Lun Oct 21, 2019 1:25 pm

to @9cho
Chiar nu am fost ironic. Asta e felul meu de a fi...spun direct lucrurilor pe nume. Si nu am tras nici o concluzie. Am raportat doar situatia reala a balonului. Stiu ca multi cand doresc sa afle starea vremii...se uita la TV. Dar daca esti meteorolog te uiti la starea vremii tot pe ecran? Sau la aparate?
Sunt doar trist din cauza slabului interes din parte comunitatii radioamatorilor YO privitor la proiectul lui YO3ICT. O raportare wspr sau JT9 dureaza doar doua minute. Si nici nu trebuie sa stai langa statie, trebuie doar pusa pe frecventa potrivita. Eu cred ca merita respectul nostru si sa-i oferim 2 minute din viata noastra. Nu e suficient sa venim doar la urma cu fraze de doar un cuvant gen: "Wau", "Waw", "super", "cool", "e tare" si alte asemenea "fraze" pline de "inteligenta".
Imi pare rau ca v-ati suparat asa ca in concluzie va cer scuze (cu toate ca nu stiu pentru ce) si va dedic decodarile in JT9 de asta noapte(20 octombrie 2019) ale balonului ICT3.
Am speranta ca in zilele urmatoare veti culege informatii despre balon direct din transmisia lui ICT3 si nu din prognoza ventusky.
Cu deosebita consideratie si respect din partea mea.
73 Mircea YO8RAA
Fişiere ataşate
ict3.jpg

yo4dft
Mesaje: 28
Membru din: Dum Iun 20, 2010 8:10 am
Contact:

Re: Balonul romanesc ICT3

Mesajde yo4dft » Lun Oct 21, 2019 2:12 pm

Departe de mine să intervin în dispută, dar am rămas cu o nelămurire. În mesajul cu pricina ne spuneați că viteza este de fapt de 67 km/h, în pofida a ceea ce apărea pe site-ul lui YO3ICT. Drept dovadă era o captură de ecran pe care nu am regăsit viteza. În recepțiile JT făcute cadou, apar viteze între 168-184 km/oră.
Este ceva ce îmi scapă sau undeva s-a strecurat o eroare ?
YO4DFT - Cristian

YO8RAA
Mesaje: 332
Membru din: Mie Sep 21, 2011 8:30 am
Contact:

Re: Balonul romanesc ICT3

Mesajde YO8RAA » Lun Oct 21, 2019 2:39 pm

to @4dft
Salut Cristian. Nu este nici o eroare.
67km/h a avut la ultima transmisie din data de 19 octombrie (alaltaieri).
Intre 168-184 km/h a fost asta noapte(orele sunt in UTC)...adica in 20 octombrie.
Aceste viteze sunt cele reale si nu din prognoza.
Viteza poate fi raportata in Kn (kilonots) sau Km/h. JT9 raporteaza in km/h.
Sper ca acum ai inteles.
Am vazut ca esti unul din cei care faci raportari. Felicitari.
73 Mircea YO8RAA

yo4dft
Mesaje: 28
Membru din: Dum Iun 20, 2010 8:10 am
Contact:

Re: Balonul romanesc ICT3

Mesajde yo4dft » Lun Oct 21, 2019 2:59 pm

O să mai aprofundez. 216 km/h era dintr-o raportare, parcă, nu dintr-o prognoză. Probabil că aveți dreptate, pe 19 încă se mișca lent, apoi a depășit 150 km/oră, altfel nu se explică cum putea traversa Kansas-ul în mai puțin de o noapte.
YO4DFT - Cristian

YO8RAA
Mesaje: 332
Membru din: Mie Sep 21, 2011 8:30 am
Contact:

Re: Balonul romanesc ICT3

Mesajde YO8RAA » Lun Oct 21, 2019 3:21 pm

Nu uitati ca balonul se deplaseaza chiar si atunci cand nu este in lumina soarelui.
Tineti cont ca timpul cat nu este in lumina este mai mare si in aceasta perioada nu stim cu ce viteza se deplaseaza dar putem face prognoza. Realitate o gasim doar in telemetria transmisa de balon. Daca emitatorul lui pica...pica totul. Inclusiv prognoza. Chiar daca balonul in realitate mai zboara. :D
73 Mircea YO8RAA

yo4dft
Mesaje: 28
Membru din: Dum Iun 20, 2010 8:10 am
Contact:

Re: Balonul romanesc ICT3

Mesajde yo4dft » Lun Oct 21, 2019 3:48 pm

Ne depărtăm de subiect. Pe 20.10, la ora 01:16 am LT (local time), YO9CHO postează o captură de pe site-ul lui YO3ICT, unde apare viteza balonului ca fiind 215 km/h, conform raportării de la ora 22:04 Z (19.10), adică 01:04 LT (20:10). Dumneavoastră postați apoi un mesaj în care spuneți că la ora 23:30 Z, viteza era de fapt 67 km/h, dar atașați o captură fără viteză, dată, oră. Aici era nelămurirea mea, nu intră în ecuație prognoze sau altceva. Din mesajul dumneavoastră se subînțelegea că viteza de 215 era greșită, invocând o raportare ulterioară cu 1 oră și 26 de minute. Deci, a existat vreo eroare la vreuna din raportări, sau sunt corecte ambele, existând posibilitatea unei variații mari de viteză generată de intrarea într-un curent puternic ?
YO4DFT - Cristian

YO8RAA
Mesaje: 332
Membru din: Mie Sep 21, 2011 8:30 am
Contact:

Re: Balonul romanesc ICT3

Mesajde YO8RAA » Lun Oct 21, 2019 6:55 pm

yo4dft scrie:.... Din mesajul dumneavoastră se subînțelegea că viteza de 215 era greșită, invocând o raportare ulterioară cu 1 oră și 26 de minute....

Daca imi indicati unde am sugerat eu ca viteza aratata in captura este gresita va promit sa nu mai apar pe acest forum. Va rog nu puneti in seama mea ce intelegeti d-voastra. Vad ca ati observat ca raportrea mea este pentru ultima transmisie si pentru alt locator. Sper ca nu ma invinuiti ca nu a mai vrut sa zboare cu peste 200 la ora. :lol: . Datele raportate de mine acolo sunt luate din JT9 (ora, grid, altitudine,viteza) si nu au legatura cu acea captura atasata care arata doar pozita geografica a balonului fata de mine si nu date de telemetrie .

...
Deci, a existat vreo eroare la vreuna din raportări, sau sunt corecte ambele, existând posibilitatea unei variații mari de viteză generată de intrarea într-un curent puternic ?
YO4DFT - Cristian

Nu cred ca a existat nicio eroare, nu este pentru prima data cand prinde viteza de peste 200km/h.
Erori pot exista atat la transcriere cat si la decodare dar nu cred ca au fost in cazul de fata. Deci nu fiti ingrijorat de aceste variatii de viteza. Cu JT9 se poate verifica la fiecare 30 minute care este situatia reala.
73 Mircea YO8RAA

ps- la ora actuala zeci de statii europene raporteaza balonul ... din pacate nicio statie yo ... nici macar eu :lol:

yo4dft
Mesaje: 28
Membru din: Dum Iun 20, 2010 8:10 am
Contact:

Re: Balonul romanesc ICT3

Mesajde yo4dft » Lun Oct 21, 2019 7:20 pm

Scuze, nu am de gând să particip la un "cenaclu literar" cu nimeni, nici să dezbat chestiuni de semantică, nici să fac teoria mesajului nespus, doar sugerat. Încă o dată, scuze pentru deranj. Și mulțumesc pentru sfaturile prețioase. Chiar mă simt ușor tulburat că m-am numărat printre cei care m-am entuziasmat la vederea vitezei de 215 km/oră. Tinerețea, probabil...
YO4DFT - Cristian

YO8RAA
Mesaje: 332
Membru din: Mie Sep 21, 2011 8:30 am
Contact:

Re: Balonul romanesc ICT3

Mesajde YO8RAA » Lun Oct 21, 2019 8:00 pm

yo4dft scrie:.... Chiar mă simt ușor tulburat că m-am numărat printre cei care m-am entuziasmat la vederea vitezei de 215 km/oră. Tinerețea, probabil...
YO4DFT - Cristian

Eu m-as entuziasma doar daca viteza nu ar scadea sub 200km/h.
As prinde ziua cand acest balon ar detine recorduk mondial absolut.
Batranetea, probabil... :lol:
73 Mircea YO8RAA
ps- apropo...in timpul "cenaclului literar" eu am apucat sa fac totusi 2-3 raportari wspr pentru astazi ...sper ca si d-voastra ati facut la fel...73

yo3ict
Mesaje: 158
Membru din: Joi Iul 28, 2011 12:05 pm
Contact:

Re: Balonul romanesc ICT3

Mesajde yo3ict » Lun Oct 21, 2019 8:02 pm

A luat-o la goana rau in ultimele zile si da, a trecut binisor de 200km/h.

Mircea, nu imi aduc aminte de ~60km/h in ultimele zile. Sunt curios daca ai preluat direct din JT9 sau ai decodat pe cont propriu pachetul de telemetrie. A se tine cont ca in telemetrie viteza maxima raportata poate fi de 82 knots. Cand se depaseste, telemetria incepe de la 0 knots. Scriptul care actualizeaza harta stie de acest lucru iar atunci cand vede variatii de la 80+ la cateva noduri ia in considerare acest aspect, viteza reala fiind de 82 plus acele cateva noduri.


Înapoi la “Comunicatii digitale”

Cine este conectat

Utilizatori care navighează pe acest forum: Niciun utilizator înregistrat și 1 vizitator