YR-BNP

Discutii de larg interes, preferabil din domeniul ham radio...
yo2aqb
Mesaje: 56
Membru din: Joi Dec 09, 2010 11:33 pm
Contact:

Re: YR-BNP

Mesajde yo2aqb » Sâm Feb 01, 2014 6:56 pm

@YO4FRF, Draga prietene scuza-ma daca te-am vexat cu cele spuse.N-am spus nimic despre IQ-ul vreunui preopinent ,doamne fereste.Am spus ca nu mai intervin in discutie dar nu pot sa ma abtin sa observ ca toata lumea ataca YO8 si de multe ori gratuit,asta in legatura cu accidentul naval a vasului "Costa Concordia" .HI!In ceeace priveste banda de 80 bineinteles ca nu poate nimeni pretinde ca nu se pot face legaturi atat YO si DX la ori ce ora.Mai interesant este o intamplare cand eram receptor ,cred ca la vreo 14 ani si cand am receptionat ziua in banda de 160 de metri ,desi noi nu aveam dreptul nici sa facem receptii o deschidere fenomenala. Am receptionat statiuni din VK,ZL,P29 si .....OK care veneau foarte tare 599,cred, cu un receptor DX7 si antena invers L.N-am mai auzit asa ceva de atunci.Legaturi se pot face cand nu-ti vine sa crezi.De data asta chiar ca nu mai intervin .Cu multa prietenie si toate cele bune Ady.
P.S.Scuze anticipate pentru tot.A.

Avatar utilizator
n2yo
Site Admin
Mesaje: 1007
Membru din: Joi Iun 10, 2010 12:17 am
Contact:

Re: YR-BNP

Mesajde n2yo » Sâm Feb 01, 2014 8:41 pm

Subiectul acestei dezbateri este accidentul aviatic din muntii Apuseni, dar discutiile au deviat destul de mult. Va propun revenirea pe topicul original sau eventual lansarea altor discutii pe alte teme.

73s de Ciprian N2YO

Avatar utilizator
YO2MBA
Mesaje: 25
Membru din: Sâm Iun 19, 2010 3:13 am
Contact:

Re: YR-BNP

Mesajde YO2MBA » Dum Feb 02, 2014 5:35 am

Ciprian, cred că glumeşti când propui revenirea la subiectul iniţial. Sper că observi şi tu că aici rar este loc pentru discuţii civilizate. Prin aici înţeleg colţişorul de limba română al internetului, nu (doar) forumul de faţă.

Am semnalat cu câteva pagini în urmă o idee. Atât, O IDEE. Lansată de cineva aparent priceput în domeniu, dar la fel de bine putea fi lansată de un măturător de stradă sau de un anonim, nu asta contează. Era un punct de vedere diferit de cele întoarse pe toate părţile pe toate ecranele.

Habar nu am dacă are dreptate sau dacă are interese ascunse. Cert este că cel puţin câteva puncte aveau o logică şi puteau fi susţinute (sau, dacă este cazul demontate) cu argumente. Dar în loc de argumente, la noi se preferă atacurile la persoană. Adesea când cuiva nu-i place ideea lansată de cineva, răspunsul constă într-un atac la persoana celui care a lansat ideea, nicidecum un contraargument menit să facă lumină. Iată un minunat exemplu de balcanism în toată splendoarea sa:
YO6EX scrie:Referitor la "specialistul" cu IQ in aviatie, despre care face vorbire YO4FNG:
- dupa ce am citit nemaipomenitele sale consideratii "aviatice" am avut curiozitatea sa aflu cat de specialist este acest individ.
Şi am aflat...
Că... nu am gasit nici-o lucrare stiintifica referitoare la navigatie aeriana, tehnica de aviatie sau orice altceva despre acest subiect, scris de el...
In schimb am aflat cu uimire ca este este specialist in administrarea afacerilor, ca:
Fitness-Wellness
Biliard Bowling
Club Piscina cu garderoba si bar...
Turism - circuite cu avionul...
Comert cu ... imbracaninte, lenjerie, jucarii si alte specialitati aviatice...
Toate astea ca CEO la o firma... din 1993 pina in prezent...

Pentru cine nu ştie, este vorba despre IDM Kennedy Group. Merită văzut siteul pentru a nu ne imagina că este vorba despre vreun buticar care după ce închide taraba cu lenjerie, se îmbată la bar şi joacă biliard.

Ca fapt divers, la prima căutare după numele Octavian Thor Pleter am obţinut peste 2.000 de rezultate. Primele sunt lucrări ştiinţifice la care este autor sau coautor. În altele este citat, menţionat. Iar unele dintre ele se referă exact la aviaţie, optimizarea traiectoriilor şi alte asemenea.

Mai era o intervenţie asemănătoare, căruia i-a răspuns YO3ITI.

Ştim cu toţii cam ce salarii sunt în învăţământ. Iar dacă un profesor îşi rotunjeşte veniturile dintr-o afacere cinstită şi nu din meditaţii, „fondul clasei”, manuale alternative opţionale dar obligatorii şi alte asemenea, ei bine, atunci acel profesor trebuie desfiinţat, nu mai are dreptul la opinie nici măcar în specialitatea lui. Avem în schimb noi, în toate specialităţile.

Am mai primit pe email un „argument”. Că dacă la universitatea de la noi din sat rectorul a ocupat postul în condiţii discutabile, atunci este posibil ca şi cel din Bucureşti să fi făcut la fel. Ce pot să spun? Da, bineînţeles că este posibil. Deşi n-am auzit nici măcar un zvon care să susţină această posibilitate, hai să renunţăm la prezumţia de nevinovăţie pentru că... este posibil. La urma urmei dacă până şi guvernul se şterge la funduleţ cu Constituţia ţării, noi ce am fi altfel? Sau... nu cumva este invers...

N-am văzut pe nimeni să argumenteze de ce n-ar fi adevărată afirmaţia conform căreia motoarele de avion cu carburator ar fi cele mai afectate de depunerile de gheaţă. În schimb au sărit destui care să arunce cu jeg pe persoana care a îndrăznit să afirme acest lucru „in fatza tastaturii si la caldura fofoloancei neveste-sii”.

Da, ştiu că această modalitate de a purta un „dialog” o vedem seară de seară la televiziunile noastre. Pentru asta le-am şi numit televidanje. Speram doar ca măcar unii să mai păstreze o urmă de raţiune proprie... Acum câteva zile menţionam cuiva un articol scris de unul din managerii Microsoft România. N-am apucat să spun nici măcar titlul articolului, că a şi venit prima întrebare: dar ăla este băsist? Adio logică, raţiune sau argumente. Ciprian, cred că nici n-ai idee ce hazna devine încetişor ţara din care ai avut inspiraţia de a pleca la timp.

“Marile minţi dezbat idei, minţile mediocre dezbat evenimente în timp ce minţile înguste discută despre oameni.” (Eleanor Roosevelt)

Avatar utilizator
yo2msp
Mesaje: 40
Membru din: Sâm Dec 11, 2010 2:51 pm
Contact:

Re: YR-BNP

Mesajde yo2msp » Joi Feb 06, 2014 10:46 am

Intre timp, apar lucruri noi...
Autoritatile sunt luate pe nepregatite (cum altfel), si se incurca in formatele coordonatelor. Citam din raportul "competentilor" de la ROMATSA:

"18.51 CONVORBIRE SUPERVIZOR SALĂ CU ISU CLUJ

Supervizor sală Romatsa: Vă salut, de la Centrul de Dirijare al Zborurilor
ISU Cluj: N-am uitat de dumneavoastră, dar încă nu au ajuns colegii acolo.
Supervizor sală Romatsa: Dar coordonatele geografice le aveţi dumneavoastră de acolo?
ISU Cluj: Am.
Supervizor sală Romatsa: Mi le spuneţi şi mie?
ISU Cluj: Un moment. Latitudine 46,6023, Longitudine 22,98421
Supervizor sală Romatsa: Dar de unde le aveţi pe acestea?
ISU Cluj: De la STS
Supervizor sală Romatsa: Au un format care nu ne este familiar nouă. Când aveţi veşti vă rog să mă sunaţi

19.01 CONVORBIRE SUPERVIZOR SALĂ ACC CU ISU CLUJ

Supervizor sală Romatsa: Spuneţi-mi coordonatele acelea pe care le-aţi transmis dumneavoastră sunt într-un format care nouă nu ne este familiar. Nu aveţi o transformare în format cu minute, secunde?
ISU Cluj: Nu.
Supervizor sală Romatsa: Şi nu ştiţi cum se transformă?
ISU Cluj: Nu ştiu. Mie de la STS mi-au dat coordonatele astea."

Mda, era foarte greu de transformat, imi inchipui ca in saracia lor nu aveau macar un calculator cu net la indemana, ca sa nu zic nmic de un smartphone, sau un PNA...

YO9IRF
Mesaje: 328
Membru din: Sâm Iul 21, 2012 4:43 pm
Contact:

Re: YR-BNP

Mesajde YO9IRF » Joi Feb 06, 2014 12:19 pm

O dovada elocventa de incompetenta crasa, nesimtire si prostie la toate nivelurile, niste turme de tantalai care au ajuns sa aiba pe mana responsabilitati precum vietile unor oameni; demisiile nu sunt de ajuns, merita condamnati TOTI pentru neglijenta criminala. Sunau naibii o profesoara de geografie pentru clasa a 5-a sa le faca prin telefon regula de 3 simpla pentru transformarea din zecimale in minute si secunde. Daca un grad are 3600 de secunde, cate secunde poate avea 0.98421 grade ? Nu esti in stare, lasi naibii orgoliul de roman bun la toate si intrebi si tu pe altul, ca ai o responsabilitate acolo. La ora 19:00 ei inca isi scremeau neuronii lor pricajiti si singuratici ca o vrabie intr-o catedrala pe problema asta, desi aveau coordonatele de la 16:00 ?

Sunt foarte revoltat ca se confirma supozitia asta, mi-a trecut prin gand la scurt timp dupa accident, am banuit ca e ceva "dubios" la mijloc cand am vazut declaratia doctorului care a spus ca nu stie cine sau daca a dat coordonatele, privind in jos in timp ce o facea. E inacceptabil sa existe oameni in ROMATSA care sa nu poata face transformarea asta MENTAL, navigatia e o chestie de baza pentru pilotaj si notiunile de latitudine si longitudine sunt chestii ce se invata in gimnaziu. E incredibil ca exista oameni intr-un servicu care se ocupa cu localizarea precum e STS-ul atat de lingai incat au ajuns acolo fara sa stie ce e aia latitudine si longitudine. E de neiertat ca ISU nu e in stare sa regaseasca pe harta niste coordonate decat daca sunt intr-un format anume, iar un padurar a facut asta avand drept coordonate "zapada e de 30cm". Vreau pedepse crunte, nu ma intereseaza partea politica si interesele in jurul STS absolut deloc, vreau doar sa fie date exemple, sa sufere oamenii aia carora nu le crapa obrazul de rusine sa ocupe asemenea posturi si nu sunt in stare sa transforme zecimalele in minute si secunde.

YO3ITI
Mesaje: 406
Membru din: Vin Dec 11, 2020 9:09 pm
Contact:

Re: YR-BNP

Mesajde YO3ITI » Joi Feb 06, 2014 12:55 pm

...
Ultima oară modificat Mie Iul 23, 2014 7:11 pm de către Anonymous, modificat de 2 ori în total.
====================
73 de YO3ITI

YO9IRF
Mesaje: 328
Membru din: Sâm Iul 21, 2012 4:43 pm
Contact:

Re: YR-BNP

Mesajde YO9IRF » Joi Feb 06, 2014 2:09 pm

YO3ITI scrie:...

Aber nein. Mai degrabă 90 grad sexagesimal = 100 grad centesimal, un picuț mai complicat. Pentru un calcul (cât de cât) corect trebuie să știi baza. O abatere de un minut centesimal înseamnă apx 11.34 km (parcă), ceea ce, pe munte, poate însemna ore diferență.

Unde mai pui că, dacă sunt raportate în radiani (probabil nu e cazul aici), e și mai complicat de calculat. Apropos, aplicațiile care afișează coordonate trebuie mai tot timpul să facă conversii din baze de calcul diferite. Pe de o parte, framework-urile în general lucrează cu radiani (în C sin(x) are ca parametru radiani, de pildă), pe de altă parte, precizia de calcul în virgulă mobilă (float) poate fi influențată până și de starea de încărcare a bateriei unui dispozitiv mobil. Bla, bla etc.
...


Domnul meu,

eu nu am auzit ca cineva sa foloseasca, undeva, grade centesimale sau radiani pentru coordonate geografice; nu spun ca nu exista, doar ca nu am auzit eu. Daca ar fi fost in grade centesimale coordonatele corespundeau unui loc de prin Albania, dar nici pe-acolo n-au cautat.

Iar un minut sexagesimal e cat o mila marina, 1852 metri - de-aia si navigatia (aeriana) se face in unitati imperiale. In sistem centesimal ar trebui sa fie ceva mai mic, daca doresti inmultesc eu cu 90 si impart la 100 sa vedem exact cat e :).

Cat despre precizia unui GPS modern, eroarea se masoara in metri; standardul zice intre 1 si 3 metri daca ai semnal bun de la destui sateliti, sa zicem 20-30 metri cu un semnal mai slab, eventual un receptor modest. Daca nu sunt destui sateliti nu iti afiseaza coordonatele. In aceasta eroare intra si eventualele imprecizii in calcul, oricare ar fi ele in interiorul aparatului (desi treaba cu precizia floating point dependenta de baterie e proaspata).

EI CAUTAU 20 KM MAI INCOLO !!

Nu incerc sa explic diferenta intre "paie pe un foc de care nu are nevoie nimeni" si inca o situatie revoltatoare care contribuie la umplerea paharului, vazand calitatea scuzelor pe care ai incercat sa le aduci in mesajul anterior presupun ca suntem pe lungimi de unda complet diferite si e cam greu sa rezonam.

Avatar utilizator
yo2msp
Mesaje: 40
Membru din: Sâm Dec 11, 2010 2:51 pm
Contact:

Re: YR-BNP

Mesajde yo2msp » Joi Feb 06, 2014 4:15 pm

YO3ITI scrie:Oricum, prea multă ură pe aceste forumuri. Mulți vor sânge. Exemplul extrasului din conversația ROMATSA-STS nu dovedește absolut nimic. Pune doar niște paie suplimentare pe un foc de care nu are nimeni nevoie.

73 DE YO3ITI


Da, intr-adevar, e mai bine sa se puna batista pe tambal, iar cei vinovati cu adevarat sa scape, pentru ca nu-i asa, "nu are nimeni nevoie de paie suplimentare pe foc".
Sincer, ma doare faptul ca sunt oameni care sunt in stare sa gandeasca in felul asta!

L.E.
Initial scrisesem "ma jigneste", dar am editat, pentru ca cei prea orbiti de corectitudinea politica sa nu inteleaga aiurea...

Asa, daca nu ar fi aparut stenograma asta era mult mai simplu de dat vina pe morti ca intotdeauna, ca nu cumva cei ajunsi intr-un loc in care efectiv nu au ce cauta, sa pateasca Doamne-fereste, ceva.

Da, in cazul asta vreau sange. Cat mai mult!

yo2lor
Mesaje: 9
Membru din: Dum Feb 05, 2012 8:03 pm
Contact:

Re: YR-BNP

Mesajde yo2lor » Joi Feb 06, 2014 8:54 pm

1. http://www.google.ro
2. cautare dupa " 46.6023, 22.98421 "
3. => imaginea cu locul impactului

Cat de simplu !!!

Posibila scuza: procedeul folosit nu este un mijloc de cautare "omologat".

YO3ITI
Mesaje: 406
Membru din: Vin Dec 11, 2020 9:09 pm
Contact:

Re: YR-BNP

Mesajde YO3ITI » Joi Feb 06, 2014 9:09 pm

:mrgreen: n/t

73 DE YO3ITI
Fişiere ataşate
Screen Shot 2014-02-06 at 20.35.29.png
Screen Shot 2014-02-06 at 20.35.29.png (135.55 KiB) Vizualizat de 5992 ori
Ultima oară modificat Mar Feb 11, 2014 5:06 pm de către Anonymous, modificat 1 dată în total.
====================
73 de YO3ITI


Înapoi la “Alte discutii”

Cine este conectat

Utilizatori care navighează pe acest forum: Niciun utilizator înregistrat și 8 vizitatori