YR-BNP

Discutii de larg interes, preferabil din domeniul ham radio...
YO4SI
Mesaje: 405
Membru din: Mie Oct 12, 2011 2:03 am
Contact:

Re: YR-BNP

Mesajde YO4SI » Sâm Ian 25, 2014 2:39 pm

@YO2MBA. Multumesc pentru comentariu si informatii.
Am vizionat un comentariu la o masa rotunda, cum ca nu suntem chiar tara nimanui si ca MApN are elicoptere ultradotate, gata oricand sa zboare. Si ca zborul celui mai apropiat de locul catastrofei, care ar fi ajuns in cateva minute, a fost contramandat in ultima clipa...

yo2aqb
Mesaje: 56
Membru din: Joi Dec 09, 2010 11:33 pm
Contact:

Re: YR-BNP

Mesajde yo2aqb » Sâm Ian 25, 2014 3:30 pm

Pe langa tampeniile proferate de personalul televiziunilor ,fara numar , aia cu persoana care a cerut ca baliza de avarie 121,5Mhz ,care deranja in casca pe cineva sa fie oprita este o tampenie de necrezut.Casca folosita in transmisiuni radio nu deranjeaza pe cineva decat daca are un receptor la frecventa 121,5MHz si pe care, sa zicem, o controlezi,nimeni nu te sileste sa stai pe aceasta frecventa ca sa fi deranjat.Am auzit spus de" fatuce" fara minte , puse intrebari de genul :
-de ce nu s-a facut triangulatie audio(SIC),alta mintoasa si cu IQ de numar de pantof daca eroul care a gasit epava a stiut coordonatele de la seful de post de la "Cocomarla",auzi cretina care a uitat si geometria din liceu, n-a intrebat despre locul stiut de taran ,ci coordonatele si sute de alte prostii spuse cu morga si suficienta de catre niste ignoranti vulgari.Plus o isterie provocata de prostia umana si lipsa de bun simt.Sa nu uitam ca acest accident aviatic cu victimele in viata este atat de rara in ori ce tara incat nu oricine poate investii in antrenamentul si gasirea rapida a victimelor cu un buget precar in cazul Romaniei .Mortii n-ar fi putut fi salvati decat daca accidentul se intampla la 1km de "Spitalul de Urgenta "dintr-un oras mare.Saraca domnisoara a murit din pricina traumatismului forte,imbracamintea pe care din cochetarie toate femeile le folosesc iarna si masa musculara mica a unei fete firave.Daca unii responsabili nu au excelat in inteligenta si tact,alte persoane din televiziuni luptandu-se sa aiba rating au sarit peste cal vorbind tampenii de necrezut.Dintr-e toti singurii ,domnii, Dr.Ciuvica a incercat sa tempereze pe acesti descreierati , cu mai putin sau mai mult succes,si dl Arafat ambii care au precis un IQ peste 130 de puncte .Mirare a fost ca nu am facut un infarct fiind silit sa aud si sa vad asemenea tampiti care bateau campii cu gratie fiind probabil infailibili pentruca aveau un microfon si ceva tare sub dos .Nevinovati au fost obligati sa-si dea demisia si altii , vinovati ,stau linistiti ocrotiti de "servicii" si seful lor.

yo2bpz
Mesaje: 28
Membru din: Dum Iun 20, 2010 8:09 pm
Contact:

Re: YR-BNP

Mesajde yo2bpz » Sâm Ian 25, 2014 6:59 pm

De cate ori vad in diferitele topicuri un comentariu semnat YO2MBA il citesc, deoarece intotdeauna Antal da dovada de o excelenta documentare, foarte multa sobrietate si nu se lanseaza in comentarii hazardate si jignitoare.
Am accesat lincul postat mai jos de Antal, am citit cu mare interes excelent de completa expunere de pe HotNews.ro (Vineri, 24 ianuarie 2014, 21:29 Actualitate) a prodecanului Facultatii de Inginerie Aerospatiala, conf. dr. Octavian Thor Pleter, care arata ca, in cazul accidentului din Apuseni, "pilotul comandant poarta intreaga raspundere a accidentului in sine", argumentand, printre altele, ca Iovan ar fi trebuit sa se intoarca din drum cand a inceput givrajul.
Totul adevarat, totul conform procedurilor standard: un singur lucru uita sa spuna domnul prodecan: ca Adrian Iovan si echipa cu care zbura nu era nici in zbor de agrement, nici la transportat ingrasaminte chimice , ci intr-un zbor de prelevare a unor organe umane care ar fi insemnat VIATA pentru unul, doi sau poate mai multi oameni.
Ce era oare mai usor decat acel "180 de grade" catre un aeroport (Sibiu) si o camera calda de hotel? Este cu atat mult de admirat curajul (finalizat cu sacrificiul suprem a doi oameni) al pilotului Iovan! A crezut pana in ultimul moment ca datorita experientei de o viata va reusi. Si nu a fost sa fie! Dar toata recunostinta noastra pentru intreaga echipa si compasiunea pentru familiile celor atat de prematur si tragic disparuti!

yo2loj
Mesaje: 343
Membru din: Dum Iul 30, 2017 7:06 pm
Contact:

Re: YR-BNP

Mesajde yo2loj » Sâm Ian 25, 2014 7:05 pm

yo2aqb scrie:Pe langa tampeniile proferate de personalul televiziunilor ,fara numar , aia cu persoana care a cerut ca baliza de avarie 121,5Mhz ,care deranja in casca pe cineva sa fie oprita este o tampenie de necrezut.Casca folosita in transmisiuni radio nu deranjeaza pe cineva decat daca are un receptor la frecventa 121,5MHz si pe care, sa zicem, o controlezi,nimeni nu te sileste sa stai pe aceasta frecventa ca sa fi deranjat.

Ce te faci daca se mai intampla o nenorocire si nu auzi o baliza de urgenta din cauza ca alta merge degeaba?
Cei care au fost atenti au sesizat ca pilotul de pe aeronava turceasca care incerca sa contacteze avionul prabusit a semnalat ca are o baliza de urgenta activa. Pentru ca are un receptor secundar activ permanent pe 121.5 MHz pe care nu-l poate muta pe alta frecventa pentru ca asa vrea el. Iar acesta-i va piui in casca daca detecteaza un semnal de urgenta. Si toate aeronavele comerciale mai rasarite au asa ceva. Asa ca tuturor le va piui in casca cand intra in raza de acoperire a balizei (asta fiind si ideea in spatele sistemului).
Cererea aia de oprire era mai mult decat pertinenta si utila, pentru ca nu deranja doar pe cineva, ci tot traficul aerian din zona. Iar pe acolo trec oaresice culoare aeriene destul de aglomerate, din vestul Europei spre orientul mijlociu.

@yo2bpz: Legat de urgenta zborului: Prelevarea de organe nu e contra cronometru, nici transplantul. Devine contra cronometru in momentul in care ai recoltat deja organele si trebuie sa ajunga la receptor. Pina atunci, donorul sta cuminte pe aparate in moarte cerebrala, iar receptorul asteapta pregatit pentru operatie, stabilizat, pentru ca altfel nu ar supravietui unei interventii de anvergura. Cateva ore sau o zi in plus sau in minus nu conteaza.
(am pregatire medicala si nu vorbesc de pe internet...).

YO3ITI
Mesaje: 406
Membru din: Vin Dec 11, 2020 9:09 pm
Contact:

Re: YR-BNP

Mesajde YO3ITI » Sâm Ian 25, 2014 7:44 pm

...
Ultima oară modificat Mie Iul 23, 2014 7:11 pm de către Anonymous, modificat de 2 ori în total.
====================
73 de YO3ITI

Avatar utilizator
n2yo
Site Admin
Mesaje: 1007
Membru din: Joi Iun 10, 2010 12:17 am
Contact:

Re: YR-BNP

Mesajde n2yo » Sâm Ian 25, 2014 10:43 pm

Eu nu ma pricep nici la aviatie, nici la medicina, dar opinia mea este ca datoria numarul unu a unui pilot este aceea de a transporta pasagerii in siguranta. Daca acesta ar fi fost singur la carma avionului, riscul pe care si l-a asumat si spiritul sau de sacrificiu ar fi fost mult mai de admirat fata de situatia in care pentru salvarea unui pacient a fost pusa in joc viata altor sase persoane. O aterizare de urgenta la Sibiu nu ar fi insemnat altceva decat intarzierea procedurii de efectuare a transplantului cu cateva ore, deci aceasta ar fi trebuit sa fie decizia oricarui pilot aflat la comanda in acea situatie.

73s de Ciprian N2YO

yo8rac
Mesaje: 65
Membru din: Sâm Iun 26, 2010 3:30 pm
Contact:

Re: YR-BNP

Mesajde yo8rac » Sâm Ian 25, 2014 11:33 pm

Circula un mail absurd, pentru mine, vezi mai jos, comentariile mele intre ""
Subtitlu: o mama e mereu gravida.... a cui o fi?!

FRR - ing. Luca Valeriu

Ordonanta de Guvern

Conform O.G. 203/2014 publicata in monitul oficial la data de 22.01.2014, toti radioamatorii sunt obligati sa paticipe la solicitarea organelor competente, in cazul unor accidente de aviatie conform ordonantei.
1. Nu sunt indreptatiti sa actioneze in cazul aviatiei inamice;
"zice cineva ca eu sunt aviatie inamica?! au aia nu sunt oameni care au nevoie de ajutor?!"
2. Nu vor raspunde la apeluri de urgenta in cazul aviatiei clandestine si neinregistrate la turnul de control;
"au aia notificari care e clandestin sau neinregistrati catre radioamatori? "
3. In cazul in care receptioneaza semnale balistice in frecventa de apel(VHF cat si in UHF) au obligatia sa intervina cu toate mijloacele din dotare, pentru a acorda ajutor organelor competente;
"si daca se incadreaza la punctele 1 si 2 ce trebuie sa faca?!"

VA ROG sa aduceti la cunostinta, in benzile de radioamator si pe ceilalti radioamatori ce nu au acces la un mail.

Va multumim!
73 de YO8RAC (Codrut) !

yo2loj
Mesaje: 343
Membru din: Dum Iul 30, 2017 7:06 pm
Contact:

Re: YR-BNP

Mesajde yo2loj » Dum Ian 26, 2014 2:17 am

Clar e gravida tot timpul :lol:
Imi place tonul... obligati la solicitarea organelor...
Cred ca am obtinut mai mult decat ne doream. Sa nu ne para rau mai incolo.

Avatar utilizator
YO6EX
Mesaje: 1044
Membru din: Lun Iun 28, 2010 11:40 am
Contact:

Re: YR-BNP

Mesajde YO6EX » Dum Ian 26, 2014 7:32 am

Mailul este o facatura. I se atribuie unui anume YO9DOC...
Nu exista nici-un OG 203/2014.

Cineva se tine de bancuri.

yo2bpz
Mesaje: 28
Membru din: Dum Iun 20, 2010 8:09 pm
Contact:

Re: YR-BNP

Mesajde yo2bpz » Dum Ian 26, 2014 11:16 am

Respect intrutotul parerile autorizate ale lui YO2LOJ ( despre care stiu ca este medic) si YO3ITI ( 10 ani la Spitalul Floreasca), dar, in nestiinta mea nu am crezut ca era necesar sa mearga atat de urgent la aceasta prelevare patru medici de la Bucuresti, daca ea nu era imperios urgenta ( fie si din punctul de vedere al celor care urmau sa beneficieze de respectivele organe). Imi cer scuze pentru ca mi-am exprimat o parere deloc autorizata din punct de vedere medical ( si poate nici umanitar, in final au rezultat doi morti, cativa grav raniti, ore de chin si cautari, material "de lucru" pentru mass-media, etc.).


Înapoi la “Alte discutii”

Cine este conectat

Utilizatori care navighează pe acest forum: Niciun utilizator înregistrat și 13 vizitatori