YR-BNP

Discutii de larg interes, preferabil din domeniul ham radio...
yo2loj
Mesaje: 333
Membru din: Dum Iul 30, 2017 7:06 pm
Contact:

Re: YR-BNP

Mesajde yo2loj » Dum Ian 26, 2014 1:16 pm

@yo2bpz: Adi, nici nu aveai de unde sa stii detalii, pentru ca media, si nu numai la noi, prezinta transplantele astea in continuare ca acte medicale eroice, facute pe genunchi de cate un entuziast, doi. Ca da bine la presa.
Daca nu ar fi cazut nimeni nu afla nimic despre actiunea asta, pentru ca se intampla in intreaga lume, zilnic (in YO nu stiu cat de des, dar ma gandesc ca una la 1-2 saptamani tot se intampla). Pentru ca se tot preleveaza organe, si se tot zboara cu avionul sau elicopterul in scopul asta (cum ziceam, urgenta intervine dupa prelevare si ai nevoie de mijloace rapide de transport).

Oricum acum avem cod rosu de viscol si se schimba punctul de interes. Deja se discuta de inzapeziti, de unii care nu au curent, de militari care duc ajutoare la cei care sunt in pericol iminent dupa 24 ore de ninsoare, si, nu-i asa, ne asteptam ca guvernul sa fie de vina...
Citat: "ne lovim de incapacitatea autoritatilor..." si ne arata un idiot care da la lopata sa-si scoata masina din curte si arunca zapada inapoi pe drumul curatat cu lama.

Avatar utilizator
YO4FRF
Mesaje: 9
Membru din: Mie Aug 25, 2010 3:57 pm
Contact:

Re: YR-BNP

Mesajde YO4FRF » Dum Ian 26, 2014 10:19 pm

1. Un accident aviatic are loc in Romania secolului XXI, membra UE & NATO. 8-)
2. Supravietuirorii suna la 112, le comunica problema + o posibila locatie.
3. Autoritatile, fara numar si fara nume, sunt impotente si imbecile in a localiza epava avionului in timp util, drept urmare, 2 persoane isi pierd viata.
3. Ca un supravietuitor a comunicat sau nu corect pozitia GPS a epavei - absolut irelevant!!! Persoana putea avea un telefon clasic (fara smartphone si/sau internet), putea fi in stare de soc, putea fi decedata! Sau poate nu avea telefon deloc!!!
4. Timp de "n" ore, cerebelele coioase bine platite din Stat isi arata incompetenta in managementul unei situatii de urgenta!
Cei de pe teren - trag ca magarul in panta si depun eforturi supraomenesti sa-i gaseasca si sa-i salveze pe sinistrati.
5. Apar zeci si sute de "specialisti" si "specialiste" iar subiectul este intors pe toate fetzele, inclusiv pe cele ce nu exista.
6. Se aduce vorba si de radioamatori. Slava Domnului, mai existam si noi printe subiectele galaxiei: Bianca, Bote, Mutu, Prodanca & Co.
Bineinteles, unii tovarasi in radiatii sar imediat sa-i rupa antena, ca deh... a aparut pe un oarecare post si nu pe CNN.
7. Epava este recuperata si scoasa din munti. Dar de sateni... nu de sculemecii profesionisti. Stau si ma intreb ca prostu'... in ce tara in lumea asta, epava unui avion este recuperata si transportata de civili... Locul acela trebuia protejat imediat de armata sau jandarmerie... Sunt chestii simple de nealterare a posibilelor evidente (chiar daca acolo au fost niste specialisti)! Inca odata... autoritatile sunt "out of order"!
8. Cum era de asteptat, apare un radical din IQ de Ph. Master Doctor Docent Mega Invatat, care dupa vre-o saptamana de meditatie in fatza tastaturii si la caldura fofoloancei neveste-sii, vine si ne spune ca pilotul a dat-o-n bara si ca e vina lui.
O dovada de jeg moral fara margini.
Ce usor este sa comentezi (dupa ore de meditatie transcedentala) ceea ce pilotul a trebuit sa decida in minute sau secunde!!! Oare cate ore de zbor are individul?
(Caci asa am vazut multi profesorasi care predau chestii de marinarie... dar au fost ultima oara pe mare acum 30 de ani. Sau deloc!).
Putea cel putin sa aiba decenta sa astepte un timp sa se raceasca mortu' si apoi sa vorbeasca. Sau sa astepte ancheta finala.

Extrapoland acest trist eveniment... sa ne imaginam un cutremur de... 7 pe Richter.
Incearca careva?

De ce s-a ajuns in aceasta situatie tragica?
Raspunsul il stim cu totii: politica + incompetenta.
Autoritatile NU au facut niciodata o simulare de genul acesta.
NU aveau cum sa se descurce onorabil.
Si cand zic simulare, nu ma refer la acele parodii de antrenamente in care, ISU si SMURD-ul stau dupa colt, se produce "evenimentul" (pe strada sau undeva intr-o parcare mare), iar ei apar cu sirenele si girofarurile colorate ca sa dea bine pe sticla!

In rest... sa auzim numai de bine!
T101 - Technical & Diving Ops®

ANDI Instructor Trainer: Sport & Technical SCUBA Diving.

https://www.T101.ro
http://www.OmnisMares.com
https://www.facebook.com/OmnismaresT101/
http://www.youtube.com/omnismares

yo2loj
Mesaje: 333
Membru din: Dum Iul 30, 2017 7:06 pm
Contact:

Re: YR-BNP

Mesajde yo2loj » Lun Ian 27, 2014 8:26 am

YO4FRF scrie:
Ce usor este sa comentezi (dupa ore de meditatie transcedentala) ceea ce pilotul a trebuit sa decida in minute sau secunde!!!


Exact. Si ce trebuiau sa faca ceilalti e la fel de usor de comentat... Pentru ca, nu-i asa, e perfect normal si legitim sa dai in padure cu avionul pentru ca decizi sa zbori vizual la joasa altitudine, in munti, prin ceata. Insa e o problema extrem de grava ca unii au crezut ca datele furnizate de un sistem automat sunt corecte si au actionat in consecinta, conform cu acestea. O simpla reflexie sau difractie radio pe creasta altereaza localizarea GSM, dar asta nu intereseaza pe nimeni.
Imagine
Cel care spunea ca la munte nu e ca la ses avea mare dreptate, doar ca nu l-a inteles nimeni, pentru ca scandalul e mai interesant decat intelegerea.

Noroc ca avem pe cine sa dam vina. In functie de preferintele politice.
In loc sa invatam o lectie si sa lasam pe cei in masura sa modifice protocoalele astfel incat in caz de incidente pe munte sa se prevada folosirea de mijloace de localizare aditionale, de ex. gonio pe 121.5 MHz, pentru ca un asemenea incident sa nu se mai repete. Pentru ca atunci cei la posturi de la ROMATSA, ISU si 112 vor sti ca exista o sursa potentiala de erori si vor cere acest lucru.

73 de Marius, YO2LOJ

yo3hjv
Mesaje: 720
Membru din: Lun Iun 21, 2010 10:12 pm
Contact:

Re: YR-BNP

Mesajde yo3hjv » Lun Ian 27, 2014 11:27 am

Nu in ultimul rand, evenimentul va fi folosit pentru:
-cheltuirea de bani publici aiurea (de ex: dotarea cu masini de teren a unor directori)
-cresterea nivelului de supraveghere la modul general (care conduce tot la cheltuiala aiurea).

As pune chiar si un pariu...

A observat cineva ca, in imaginile prezentate pe ici pe colo, masina padurarului era cu volan pe partea dreapta si cu inmatriculare pe primarie? Masina respectiva avea minim 3500 cmc si l-ar fi decavat in alte conditii, pe de alta parte, fara ea ar fi fost si mai greu!
73 de yo3hjv
Pagina mea: http://yo3hjv.blogspot.com/
Societatea Romana a Radioamatorilor

YO3ITI

Re: YR-BNP

Mesajde YO3ITI » Lun Ian 27, 2014 1:29 pm

...
Ultima oară modificat Mie Iul 23, 2014 7:11 pm de către YO3ITI, modificat de 2 ori în total.


YO3ITI

Re: YR-BNP

Mesajde YO3ITI » Joi Ian 30, 2014 12:35 am

...
Ultima oară modificat Mie Iul 23, 2014 7:08 pm de către YO3ITI, modificat 1 dată în total.

YO6PMX
Mesaje: 123
Membru din: Dum Ian 06, 2013 11:41 pm
Contact:

Re: YR-BNP

Mesajde YO6PMX » Joi Ian 30, 2014 1:30 am

Daca "autoritatile" si "organele" astea sunt de fapt atat de competente, imi explica si mie cineva de ce ISU Mures incerca disperat asta vara in august la ora 14 sa vorbeasca la Bucuresti in 4 MHz si se mirau ca nu reusesc nicicum? Tovarasi, reveniti la realitate!

yo5ajr
Mesaje: 716
Membru din: Mar Iun 22, 2010 6:27 pm
Contact:

Re: YR-BNP

Mesajde yo5ajr » Joi Ian 30, 2014 8:24 am

Bine punctat 6PMX - In regimul blestemat am avut in subordine o companie si 5 autostatii cu R105M si R130. La fie care inceput de an primeam planul de frecvente pentru aplicatii. In acest plan era pus de ex. si banda de 1800 Khz in lunile de vara si ziua, demonstrand competenta a mai marilor din statul major central. Multe scandaluri am avut din aceasta pricina. Dupa peste 20 de ani nu s-a schimbat mai nimic, poate in mai rau cand vedem ca la toate nivelele de decizii ajung incompetentii care la randul lor atrag rubedeniile si mai incompetente Daca in acel regim blestemat insa in spatiul aerian al Tarii nu a putut patrunde nestiut nici-o musca, azi aud ca de la 2500 de m. mai jos nu se vede nimic....iar chiar ministrul declara ca zilnic se intampla violari al spatiului aerian in contextul ca nu mai suntem memru in Pactul de Warsovia ci suntem membri al unui organism "Atlantic". Probabil ca asta e vointa....sau putintza?
yo5ajr Miki

yo8cln
Mesaje: 840
Membru din: Sâm Iun 19, 2010 9:32 am
Contact:

Re: YR-BNP

Mesajde yo8cln » Joi Ian 30, 2014 8:40 am

De ce nu putea vorbi ISU Tirgu Mures in 4 Mhz cu Bucurestiul la ora 14.00 ? Probabil avea aparatura defecta !
De la noi (yo8krr) se poate "vorbi" in 3.5 Mhz la orice ora din zi sau noapte nu numai cu BU ci si cu Varsovia, Sofia sau.... Moscova, dar cu aparatura functionala. 73! de yo8cln


Înapoi la “Alte discutii”

Cine este conectat

Utilizatori care navighează pe acest forum: Niciun utilizator înregistrat și 7 vizitatori