Problema tehnica

Discutii de larg interes, preferabil din domeniul ham radio...
YO3AOE
Mesaje: 1015
Membru din: Joi Sep 11, 2014 9:23 am
Contact:

Problema tehnica

Mesajde YO3AOE » Sâm Iun 06, 2015 1:26 pm

Am si am folosit cu bune rezultate o bormasina electrica medie-circa 300W-de mina cu toate facilitatile,de tipul Mac Allister,care a iesit demult din perioada de garantie.M-a lasat de pe-o zi pe alta,fara nici un fel de simptome premergatoare. Am desfacut-o sa vad ce se poate face,am verificat tot ce se putea,inclusiv continuitatea infasurarilor rotorului pe colector,deci si periile din carbune,sint in buna stare,sint inca destul de lungi si fac contact perfect cu colectorul,deci vinovat este sistemul de pornire-oprire.Este un bloc compact si complex cam de marimea unei cutii cu chibrituri,ne-demontabil, care pe linga serviciul de pornire-oprire,il mai are si pe cel de inversarea sensului de rotatie,foarte util la filetari,pe cel de reglarea bruta si fina a turatiei motorului si butonul-clapa de blocare-deblocare pe/de pe pozitia de mers continuu.Am cautat si nu am gasit un atelier de service pentru masinile-unelte de tipul Mac Allister si nici vreo adresa unde asi putea gasi piesa de schimb respectiva,asa ca intrebarea mea ar fi cum asi putea rezolva problema,fiindca nu asi vrea sa renunt la scula,imi place si m-am inteles foarte bine cu ea pina acum.73!,Nelu

Avatar utilizator
YO6EX
Mesaje: 1035
Membru din: Lun Iun 28, 2010 11:40 am
Contact:

Re: Problema tehnica

Mesajde YO6EX » Sâm Iun 06, 2015 6:50 pm

YO3AOE scrie: nu asi vrea sa renunt la scula,imi place si m-am inteles foarte bine cu ea pina acum.73!,Nelu


O aşezi frumos pe un dulap, cât mai la vedere, ca să-ţi încânte zilnic ochiul :D

iar pentru lucru cumperi frumos una nouă nouţă... :lol:

(de la rubrica: sfaturi gratis).... Hi...

Avatar utilizator
YO2MBA
Mesaje: 25
Membru din: Sâm Iun 19, 2010 3:13 am
Contact:

Re: Problema tehnica

Mesajde YO2MBA » Sâm Iun 06, 2015 8:24 pm

YO3AOE scrie:Este un bloc compact si complex cam de marimea unei cutii cu chibrituri, ne-demontabil...

Piesa respectivă nu are un cod de identificare înscris undeva pe ea? Apropo, nici maşina de găurit nu este identificabilă numai după marcă, compania producând probabil sute de tipuri de-a lungul timpului...

YO3AOE
Mesaje: 1015
Membru din: Joi Sep 11, 2014 9:23 am
Contact:

Re: Problema tehnica

Mesajde YO3AOE » Dum Iun 07, 2015 8:04 am

Intr-adevar,bormasina respectiva avea-si mai are-o placuta de identificare-asa-zisa placuta de timbru-hi!-pe una dintre laterale,dar-din pacate!-din cauza folosirii intensive s-a matuit si s-a sters aproape total,devenind indescifrabila, cam cum se intimpla deobicei la toate sculele de acest gen.In ceea ce priveste chiar piesa defecta in cauza,fiind oarecum protejata mecanic in interiorul minerului,are intr-adevar inscrise pe ea o serie de date,dar nu am acum acces la ea,fiindca am demontat-o si i-am dat-o fiului meu s-o caute pe la diverse magazine de profil,speranta moare ultima-hi!.Cind o voi recupera de la el le voi transcrie aici.

yo2aqb
Mesaje: 56
Membru din: Joi Dec 09, 2010 11:33 pm
Contact:

Re: Problema tehnica

Mesajde yo2aqb » Dum Iun 07, 2015 9:11 am

Draga prietene si mie mi s-a stricat bormasina Bosch si la fel la contactorul de pornire.Eu l-am rezolvat deschizandu-l fortat.i-am facut loc razand cu o freza mica plasticul din ea si am introdus un micro intrerupator de acela mic care functioneaza apasand cu o banda metalica ca o tija prinsa intr-o parte si apasand peste un butonas mic.Am scos banda aia si am folosit butonul original care porneste si mentine mersul.Sistemul de schimbare a sensului l-am adaptat facand niste gauri in carcasa in fata comutatolui si pe care-l folosesc introducand o tija de plastic si apasand de la distanta pe comutatorul acela.Micro intrerupatorul care apasa peste un arc intins si comutand niste pastile de mare amperaj n-are moarte.Le-am folosit si la manipulatorul meu iambic HM.Sper ca poti sa-l repari ,ca mai rau nu poti sa-l strici .HI.Cu bine 73 7gd.dx. .Ady.YO2AQB.

YO3AOE
Mesaje: 1015
Membru din: Joi Sep 11, 2014 9:23 am
Contact:

Re: Problema tehnica

Mesajde YO3AOE » Dum Iun 07, 2015 11:58 am

Da,m-am gindit si eu la o reparatie de genul asta,in sensul ca in locul intrerupatorului de pornire-oprire sa pun un contactor rapid de genul celui pe care l-ai pus,am o multime de diverse tipuri,dar sa-l pun direct numai pe el,fara a mai folosi vechiul buton-clapa,iar pentru inversarea sensului de rotatie,in gaura ramasa libera a clapei de blocare sa pun un comutator basculant rusesc solid cu 2 cursoare x2 pozitii fiecare,cu care sa se poata inversa polii-contactele rotorului,astfel obtinindu-se inversarea sensului de rotatie,raminind ca reglarea turatiei s-o fac cu un circuit specializat exterior cu triac pe care il am deja mai demult intr-o cutiuta cu priza pe ea.Este o solutie greoaie,laborioasa si relativ primitiva-hi!,dar ar fi singura care ar mai salva scula respectiva.Deocamdata mai astept,poate totusi dau de piesa originara,desi mari sperante nu-mi fac-hi!.Apropo de piesa originara,pe ea scrie exact: defond ENEC 15 D/6(6)A 250Va.c./DGQ1106 T55 5E4.73!,Nelu

yo2aqb
Mesaje: 56
Membru din: Joi Dec 09, 2010 11:33 pm
Contact:

Re: Problema tehnica

Mesajde yo2aqb » Dum Iun 07, 2015 8:12 pm

POWERTOOL
www.defond.com/pdf/powertools_2011.pdf
Traducerea acestei pagini
Page 5 ... Most Defond switches conform with the new standards UL61058,. IEC61058. □ Life. Switch life ... ENEC marking ... 250Vac 5E4 T85/T55 or T55 ... 6<12.5(12.5)A 250Vac, 5E4. 10<22(22)A, 125Vac, 5E4. Approvals. 15. Models.
Am pus adresa ta peGoogle si au aparut doua ,asta pare sa aiba si modulul ala ,presupun.Decat sa nu functioneze nimic orice alta solutie este de preferat.HI!.Toate cele bune .Ady.

YO3AOE
Mesaje: 1015
Membru din: Joi Sep 11, 2014 9:23 am
Contact:

Re: Problema tehnica

Mesajde YO3AOE » Dum Iun 07, 2015 9:11 pm

Multumesc! foarte mult,toate cele bune si 73! de la Nelu-YO3AOE

YO3AOE
Mesaje: 1015
Membru din: Joi Sep 11, 2014 9:23 am
Contact:

Re: Problema tehnica

Mesajde YO3AOE » Mie Iun 10, 2015 9:17 am

Pina la urma nu am gasit piesa originara necesara,dar cu bormasina in cauza am rezolvat partial problema,in sensul ca in locul dispozitivului respectiv pentru pornire-oprire am montat un contactor rapid rusesc de curent mare,iar in gaura circulara a fostului buton-clapa de blocare am montat un comutator basculant tot rusesc solid cu 2 cursoare x 2 pozitii fiecare cu care se face schimbarea sensului de rotatie,la tara merge-hi!,mai ales ca acolo am un dispozitiv (facut dintr-un kit Velleman) de reglare a turatiei cu pastrarea constanta a cuplului motor care merge perfect.Pentru aici,am facut un mic efort financiar (115 lei cu tot cu t.v.a. si cu livrare la domiciliu) si mi-am luat o alta bormasina de tipul STERN Austria HD-10A,de care-cel putin deocamdata-hi!-sint foarte multumit,chiar mai multumit decit de cea veche,atit estetic cit si-mai ales!-functional,in sensul ca este perfecta pentru filetari pina in M5-M6, avind reglajul de turatie foarte fin la turatii mici,exact ceea ce mi-era necesar.73!,Nelu


Înapoi la “Alte discutii”

Cine este conectat

Utilizatori care navighează pe acest forum: Niciun utilizator înregistrat și 7 vizitatori