Intrebare ref. autorizatie conf. CEPT in YO

Discutii de larg interes, preferabil din domeniul ham radio...
DO8OD
Mesaje: 2
Membru din: Vin Oct 12, 2018 10:22 pm
Contact:

Intrebare ref. autorizatie conf. CEPT in YO

Mesajde DO8OD » Sâm Oct 13, 2018 1:41 pm

Salutari tuturor!

prima postare in forum-ul asta, asa ca inep cu o mica introducere:
ma numesc Razvan, QTH temporar Bucuresti, sunt radioamator (autorizatie germana) de aproape un an, asa ca ma consider inca, cu toata sinceritatea, incepator.
Momentan operez doar cu portabile (70cm/2m) analogic si DMR, daca am noroc imi aduce mosu un FT-891 sa ajung si in undele scurte. Pana acum ma limitez la ascultarea RoLink si ocazitional participarea la Checkin pe DMR-BM.

Dupa ce am trait 33 de ani in Germania, s-a schimbat situatia mea personala, si ma regasec din ce in ce mai des in Romania. Desigur, imi doresc sa continui (si sa extind spre SOTA) hobby-ul de radioamatorie si aici, asa ca vreau sa incep cum trebuie, si sa ma asigur ca operez conform legii.

Acum apare problema: din pacate inca nu sunt sigur ca ma descurc in totalitate cu libajul legal (sau general, vedeti ortografia acestui text), si ca am toate informatiile care le-ar avea un radioamator care si-a pregatit si facut examanul aici. As avea nevoie de ajutor si/sau parerea voastra, daca interpretarea mea care urmeaza este corecta sau nu.

Asadar, incep cu situatia mea personala:
  • sunt cetatean german (aka strain) si cetatean roman (cu domiciliu in strainatate = pasaport CRDS, cu resedinta Bucuresti)
  • pentru un timp inca nedeterminat (minim 2 ani) o sa ma aflu fiecare luna aprox. cate 2 saptamani in Bucuresti, respectiv prin Romania
  • detin certificat si autorizatie germana echivalent CEPT Novice, emise conform CEPT ECC 05(06)
  • din motive de simplificare (si lipsa de timp si motivatie printre altele), [inca] nu intentionez sa obtin autorizatie (si prin urmare indicativ) YO, cu toate ca probabil e (destul de) simplu.