Problema mecanica

Discutii de larg interes, preferabil din domeniul ham radio...
YO3AOE
Mesaje: 1114
Membru din: Joi Sep 11, 2014 9:23 am
Contact:

Problema mecanica

Mesajde YO3AOE » Sâm Feb 23, 2019 8:15 pm

De la specialistii in mecanica,asi dori-daca se poate-un raspuns la intrebarea: din multitudinea de lubrifianti existenti astazi pe piata (de ex.uleiuri si/sau vaseline cu adaus de grafit,teflon,etc.),care ar fi cel mai bun si recomandat lubrifiant pentru interiorul-miezul din cablul rasucit din sirme de otel-al unui brat flexibil de la un motoras suspendat (asa-zisul biax),de genul celor folosite curent in tehnica dentara si nu numai?.Cu multumiri anticipate,Nelu

Avatar utilizator
YO8TK
Mesaje: 248
Membru din: Dum Iun 20, 2010 6:40 pm
Contact:

Re: Problema mecanica

Mesajde YO8TK » Sâm Feb 23, 2019 9:49 pm

Poate stie dentistul la care mergeti in mod curent .Iar daca nu stie el sigur stie cel care ia vandut utilajul de curatat carii. :D :D
Cred ca de data asta ati gresit forumul. ;)
Incercati cu WD-40. :mrgreen:
YO DX Club Member nr.468
Master of Sport #1140

YO8CDQ
Mesaje: 23
Membru din: Lun Iun 21, 2010 2:00 am
Contact:

Re: Problema mecanica

Mesajde YO8CDQ » Sâm Feb 23, 2019 11:23 pm

Cel mai bun lubrifiant pentru cabluri de otel este '' molicotul ''. Este un amestec de ulei cu grafit si ceva vaselina, daca cablul sta afara in frig.

YO3AOE
Mesaje: 1114
Membru din: Joi Sep 11, 2014 9:23 am
Contact:

Re: Problema mecanica

Mesajde YO3AOE » Dum Feb 24, 2019 8:36 am

Din fericire,nu mai merg demult la "dentist",la virsta mea ne-mai avind nevoie-hi!,asa ca nu mai am cum sa-l intreb,si oricum nu el lucra cu asa ceva,ci doar tehnicianul lui stomatolog.Totusi,nu reusesc sa inteleg reactia cvasi-ostila provocata de o intrebare simpla si clara,legata de intretinerea unei scule folosite-cred si sper-in mod curent de multi radioamatori constructori,din pacate din ce-in-ce mai putini.In ceea ce priveste subiectul rubricii "<Altele<Alte discutii"(se poate vedea mai sus), pentru cine nu este analfabet functional cred ca este destul de clar,adica-pe scurt-alte discutii tehnice legate intr-un fel sau altul de radioamatorism,ceea ce mi se pare ca si este cazul. Dispozitivul in cauza este un mini-biax Proxon cu anexele aferente,extrem de util,pe care-l folosesc de multa vreme si cu mult succes la diverse constructii,si pe care-l lubrifiam in mod curent cu ulei pentru mecanisme fine,dar care nu mi se pare a fi suficient de eficient.Oricum,multumesc! pentru participare si contributii,73! si subiect inchis.

yo2cfs
Mesaje: 54
Membru din: Dum Ian 24, 2016 1:45 pm
Contact:

Re: Problema mecanica

Mesajde yo2cfs » Dum Feb 24, 2019 1:59 pm

Este vorba in esenta de un cablu Bowden.
Se ung cu ulei.
Gasiti ulei MoS2 si ati rezolvat problema, daca nu, macar pentru ulei pentru mecanisme.
Nu folositi WD40, in esenta a fost
un produs pentru inlaturarea apei si protectia metalului, ca lubifiant nu`i bun, ma rog, fata de nimic e mai bun dar nu rezista in timp.

Grig

YO3AOE
Mesaje: 1114
Membru din: Joi Sep 11, 2014 9:23 am
Contact:

Re: Problema mecanica

Mesajde YO3AOE » Dum Feb 24, 2019 4:58 pm

Pt.YO3CFS-Da,pai cu ulei il ungeam si eu,mai exact cu ulei pentru mecanisme fine,dar am impresia ca din cauza turatiei suficient de mari (min.5 000,max.20 000 rot/min.) uleiul respectiv fiind destul de fluid,este mereu partial centrifugat de pe ax-miez pe peretele interior al tubului/camasii flexibile de ghidare/protectie,iar de acolo se scurge destul de repede si de usor in piesa de mina, ceea ce n-ar fi chiar un lucru rau,dar de acolo iese afara pe piesa de prelucrat si pe mina mea, raminind destul de repede fara o ungere eficienta.De aceea ma gindeam la o vaselina speciala de/pentru inalta turatie,suficient de viscoasa si de rezistenta si la temperatura mai mare,am gasit o oferta de asa ceva,desi destul de scumpa,pe care s-o injectez fortat cu o seringa in tubul port-ax,in asa fel ca sa se incastreze intre spirele camasii,de unde sa se elibereze treptat spre ax,ramine sa ma hotarasc,de aceea am si cerut pareri avizate ale unor cunoscatori,fiindca n-asi vrea sa compromit o scula destul de scumpa pentru buzunarul unui pensionar.Cu multumiri si 73!,Nelu

yo2cfs
Mesaje: 54
Membru din: Dum Ian 24, 2016 1:45 pm
Contact:

Re: Problema mecanica

Mesajde yo2cfs » Dum Feb 24, 2019 6:25 pm

Cu cit este turatia mai mare cu atit se folosesc uleiuri mai fluide, vezi uleiurile de turbine, vaselina ar fi centrifugata si ea pe pereti, avantaj ca nu curge dar nici nu mai unge...
Folositi cu incredere ulei de mecanisme, si mai bun ar fi Nigrin MoS2:
https://www.bestautovest.ro/spray-lubri ... 150ml.html
l`am dat pe asta exemplu deoarece deoarece`l gasiti usor si pe la Dedeman.
Avantaj, are si grafit, deci...mai si murdareste. :lol:

YO3AOE
Mesaje: 1114
Membru din: Joi Sep 11, 2014 9:23 am
Contact:

Re: Problema mecanica

Mesajde YO3AOE » Dum Feb 24, 2019 6:59 pm

Nu-i nimic ca murdareste,polizarea este oricum o operatie destul de murdara-hi!,importanta este prezervarea starii bune de functionare a sculei.Multumesc! pentru trimitere,chiar am sa-l iau de la Dedeman.Toate cele bune! si 73!,Nelu

yo5ajr
Mesaje: 730
Membru din: Mar Iun 22, 2010 6:27 pm
Contact:

Re: Problema mecanica

Mesajde yo5ajr » Dum Feb 24, 2019 10:45 pm

Exista uleiuri si vaseline cu continut de grafit dar nu stiu unde. In aviatia cred ca se mai folosesc.
73 de Miki

YO3AOE
Mesaje: 1114
Membru din: Joi Sep 11, 2014 9:23 am
Contact:

Re: Problema mecanica

Mesajde YO3AOE » Lun Feb 25, 2019 1:21 am

Da Miki,am primit niste date si m-am lamurit,exista mai multe variante de asemenea uleiuri si vaseline potrivite cu acest scop,cu diferite calitati si preturi,le compar si-mi aleg necesarul.Cu bine si 73!,Nelu


Înapoi la “Alte discutii”

Cine este conectat

Utilizatori care navighează pe acest forum: Niciun utilizator înregistrat și 11 vizitatori