YR-BNP

Discutii de larg interes, preferabil din domeniul ham radio...
YO8RAA
Mesaje: 354
Membru din: Mie Sep 21, 2011 8:30 am
Contact:

Re: YR-BNP

Mesajde YO8RAA » Vin Ian 24, 2014 9:05 pm

@2dno
Bye Bye. Pa

Avatar utilizator
YO6EX
Mesaje: 1035
Membru din: Lun Iun 28, 2010 11:40 am
Contact:

Re: YR-BNP

Mesajde YO6EX » Vin Ian 24, 2014 9:12 pm

@4x1ad:

Avionul avea baliza in functie pe ambele frecvente.
Toate balizele fabricate dupa 1994 sunt prevazute cu cele doua sisteme.
Autoritatea Aeronautica Romana nu elibereaza licente de zbor fara aceasta baliza.
Este obligatorie pentru toate avioanele cu exceptia ULM si planoare.
Dar, din 2009 Romania nu a mai avut acces la COSPAS-SARSAT, care nu a mai monitorizat frecventa de 121.5 MHz ci numai aceea de 406 MHz.
.

yo3hjv
Mesaje: 714
Membru din: Lun Iun 21, 2010 10:12 pm
Contact:

Re: YR-BNP

Mesajde yo3hjv » Vin Ian 24, 2014 10:08 pm

yo2dno scrie: [...] O prezenta la TVR, asa cum e TVR-ul, ar fi fost mai potrivita, dupa parerea mea. Nu cred e cazul ca indivizi competenti sa credibilizeze prin prezenta lor o televiziune infecta. Stii vorba aia, daca intr-un borcan cu rahat pui o lingurita de miere obtii tot un borcan cu rahat.[...]


Din pacate nu eu am ales UNDE sa merg ci am fost intrebat daca pot participa. Am ezitat insa am acceptat in cele din urma.
Asta este tot.

As fi mers si/sau la TVR dar stiti ca ei nu te primesc daca le bati tu la poarta. :roll:
Pagina mea: http://yo3hjv.blogspot.com/
Societatea Romana a Radioamatorilor

yo2dno
Mesaje: 335
Membru din: Lun Iun 21, 2010 11:59 pm
Contact:

Re: YR-BNP

Mesajde yo2dno » Vin Ian 24, 2014 10:55 pm

@3hjv: Multumesc, asta e cel mai rezonabil raspuns la problema ridicata de mine.

P.S. Chiar era ecranat studioul sau semnalul nu ajungea in zona cu pricina ?

yo3hjv
Mesaje: 714
Membru din: Lun Iun 21, 2010 10:12 pm
Contact:

Re: YR-BNP

Mesajde yo3hjv » Vin Ian 24, 2014 11:15 pm

Era cumplit de ecranta si cu mult zgomot radioelectric; am putut face un QSO (in timpul emisiunii :lol: :lol: ) cu YO3IGR aflat la aproximativ 2 km de studiou. Parter de bloc retras de la strada, benzinarie langa, cam 12 km fata de primul digipeater.
Pagina mea: http://yo3hjv.blogspot.com/
Societatea Romana a Radioamatorilor

YO4SI
Mesaje: 368
Membru din: Mie Oct 12, 2011 2:03 am
Contact:

Re: YR-BNP

Mesajde YO4SI » Sâm Ian 25, 2014 12:28 am

Pasiunea salveaza vieti. Tanarul medic rezident, pasionat de motociclism, a fost protejat de echipamentul lui de protectie cu care era imbracat. Chemat de urgenta, nu s-a mai schimbat.
Daca era si pasionat de radio, poate ar fi avut la el si un hendy cu APRS. Ar putea cineva dintre noi sa aprecieze daca acolo unde a aterizat fortat, ireprosabil zic eu, datorita maiestriei pilotului, ar fi fost deschidere spre un digipeater din zona ?
In vara aceasta m-am deplasat la Campulung Muscel, avand un VX8G si L/4 pe Tico. L-am atentionat pe Mihai, YO7BEM, sa ma urmareasca. Mi-a declarat ca s-a speriat grozav ca mi s-a intamplat ceva pe autostrada, ca am disparut brusc. Nu m-a mai auzit niciun digipeater. Incerc sa pun o poza. Noroc cu KSR-ul si KXL-ul. FRR-ul nu este prezent. Sa speram ca se va revigora in curand. 73s ! Mircea = yo4si
Fişiere ataşate
DSC04247.JPG
DSC04247.JPG (137.01 KiB) Vizualizat de 2998 ori

Avatar utilizator
YO2MBA
Mesaje: 25
Membru din: Sâm Iun 19, 2010 3:13 am
Contact:

Re: YR-BNP

Mesajde YO2MBA » Sâm Ian 25, 2014 6:20 am

Pe de o parte sunt de acord cu YO2DNO, referitor la faptul că Antena 3 este cea mai mare televidanjă din România (Atenţie la spirala violenţei).

Pe de altă parte să ne amintim că televiziunile nu stau la coadă pentru a ne invita în emisiunile lor. De aceea propun să privim partea pozitivă a lucrurilor: măcar cât timp s-a vorbit despre radioamatorism, n-au curs dejecţiile cotidiene de pe ecran.

Dar nu pentru asta am intrat pe forum. Doresc doar să semnalez părerea prodecanului Facultăţii de Inginerie Aerospaţială despre subiect. Este bine să se facă auzite şi părerile unor specialişti, nu numai ale maimuţelor de studio experte în tot şi toate.

yo5ovm
Mesaje: 44
Membru din: Mar Dec 13, 2011 7:28 pm
Contact:

Re: YR-BNP

Mesajde yo5ovm » Sâm Ian 25, 2014 8:31 am

Va salut.Eu doresc sa punctez un singur lucru: Nu cred ca ,M.Ap.N.nu are in dotare elicoptere ce sant dotate cu sisteme de detectare a tintelor prin detectoare de caldura,asta asa ca fost militar.Nu era nevoie decat de a ridica in aer un aparat care nu avea nevoie de vizibilitate directa,deci putea fi ceata,el se putea gasii peste nivelul de ceata,cunoscand pozitia aparatului din ultima transmisie a pilotului,si sa inceapa cautarea,sa nu uitam ca motoarele au fost incinse minim o ora dupa prabusire,erau supravietuitori,mult mai calzi decat mediul inconjurator,era zapada,asadar problema detectiei era floare la ureche,in 30 de minute ar fi detectat epava si ar fi putut da coordonate exacte,dar pe cine mai intereseaza azi sa gandeasca si sa ia decizii in astfel de situatie cand e vorba de vieti omenesti.Factorii de conducere sant numiti pe linie politica,de, au ajutat un partid sau altul prin mijloace financiare sa ajunga la conducere,au investit,ca urmare ei trebuie sa recupereze investitia + beneficiu,ca doar nu au facut munca patriotica nu,asadar ca sant pregatiti sau nu intrun domeniu sau altul sant numiti pe salarii grase in aceste posturi.
Persoana din ROMATSA care a dispus inchiderea receptiei semnalului pe 121,5Mhz ca vezi doamne ia deranjat timpanul,daca aceasta tara ar fi una de drept si am avea procurori nu politic numiti, ar fi trebuit din prima zi sa fie arestata si pusa sub acuzare pt.crima cu premeditare!.
Stie cineva ce salarii lunare se iau la nivel de conducere la ROMATSA? Habar nu aveti ,undeva la 3-4000 de euro/luna cu toate sporurile,si nu ma refer la un director din Bucuresti,(4-5000e/luna)pai la banii acestia ce mai conteaza viata unui om?
Pana nu se termina cu politizarea tuturor institutiilor statului si numirea in aceste posturi a oricui indiferent ca are competetente sau nu,lucrurile vor evolua in aceasta directie,mortii sant de vina!
Cum este posibil ca un procuror sef,sefii ai politiei,sefi ai Ministerului de Justitie,CSM,sa fie numiti de un partid sau altul? Cum aceste persoane sa nu fie partinitoare?
Adevarul este ca in tara aceasta intreg sistemul de valori a fost intors cu susul in jos,se promoveaza nonvaloarea,pana nu vom revenii la zicala din batrani ,omul potrivit la locul potrivit,putem spune: Foiae verde de dudau,va fi si mai......bine!
Asaca ,ca si in cazul copilului mancat de caini ,Ionut,din Bucuresti,se vor forma una,doua sau mai multe comisii si vor ingropa totul,demisionarii vor fi relocati pe posturi mai bine platite si mai putina raspundere,tacerea si uitarea se va asterne,urmeaza alt eveniment si iar vor deturna atentia prostimii !
In rest ,toate cele bune,si la multe "succesuri",73
yo5 ovm,geo.

yo2loj
Mesaje: 333
Membru din: Dum Iul 30, 2017 7:06 pm
Contact:

Re: YR-BNP

Mesajde yo2loj » Sâm Ian 25, 2014 10:53 am

Nu vreau sa spun ca totul a mers struna, dar e usor sa spui RETROACTIV ce se putea face, cand cunosti situatia reala.
Va propun sa privit situatia si din alt punt de vedere. Cel al celor implicati in operatiunea de localizare/salvare.
- Iti dispare un avion de pe radar, iar dupa 10 minute alte avioane iti spun ca aud o baliza de urgenta. Stii ca a cazut undeva in apuseni si estimezi o zona pornind de la ultimele coordonate (ROMATSA). Ca operator de serviciu alertezi SMURD/ISU, te astepti ca pozitia sa-ti vina si de la sistemul de localizare european (habar nu ai ca ala nu e platit...).
- Vine un apel la 112, datele de localizare ale telefonului iti CONFIRMA cam aceeasi zona ca si estimarea ta. Dat fiind ca alea sunt date masurate de niste echipamente electronice, presupui ca sunt corecte iar ISU/SMURD trimit echipaje in zona. In momentul asta nici macar prin cap nu-ti trece ca acele localizari sunt gresite, nici macar nu-ti pui poblema sa apelezi la alte servicii pentru ca nu ai de unde sa intuiesti ca tocmai cauti intr-un loc gresit.
- Dat fiind ca zona este destul de mare vorbesti si cu baietii de la offroad. Ii trimiti in zona respectiva sa caute si ei. Inca presupi ca datele de localizare sunt CORECTE pentru ca nu ai nici un element care sa-ti ridice suspiciuni cum ca ar exista o eroare de localizare..
- Se mai face o a doua localizare la ceva distanta de prima, care le contrazice partial pe celalalte doua. Tragi concluzia ca ar putea fi un pic mai departe. Trimiti echipaje si in partea respectiva. Inca NU STII ca toate 3 localizarile au fost gresite.
- Televiziunile fac tam-tam si unii cetateni se gandesc sa caute si in alte locuri, fara nici un motiv obiectiv in afara de o suspiciune cum ca ceva nu merge bine. Sunt gasiti intamplator oamenii aia.
- Si incepe un scandal urias ca aia nu si-au facut treaba, ca sunt incapabili, ca existau alte sisteme mai bune, ca trebuiau sa se implice armata, SRI etc.

Acum hai sa judecam un pic... Ce motiv ar fi avut echipele de salvare sa ceara localizari suplimentare, atata timp cat toate elementele pe care le aveau la dispozitie indicau spre o zona de prabusire, aceeasi de altfel, fara nici un indiciu cum ca localizarea ar fi gresita? De unde sa stie oamenii aia ca sistemul a dat date eronate?
Toti sunt ca drucherii de la fotbal, care in piata discuta si spun ca daca ei erau in locul celui care a dat o pasa, ar fi dat-o unuia liber pe partea cealalta a terenului si sigur ar fi castigat meciul. Fara sa-si puna problema ca ala din teren nu avea de unde sa stie ca respectivul era liber, pentru ca nu-l vede din pozitia lui.
Sigur, se putea goniometra semnalul de 121.5 MHz (de ex de catre IGC Cluj), se puteau face treceri cu avioane pentru a localiza baliza, se puteau cere coordonate GPS exacte (avionul zice-se avea in dotare un GPS suplimentar portabil), se putea localiza telefonul cu sistemul politiei.
Dar nimeni nu-si punea problema unui asemene demers, pentru ca NU AVEAU DE UNDE PRESUPUNE CA LOCALIZARILE ERAU GRESITE.
Cand mergi cu masina cu GPS-ul, nu ceri altor participanti in trafic sa-ti confirme pozitia ta doar pentru a fi sigur fara un motiv, PRESUPUI ca e corecta. Iar daca nu este, nu e vina, nici a ta, nici a celorlalti. O faci doar atunci cand iti dai seama ca ceva e gresit.
Exact asta s-a intamplat si aici. NIMENI NU SI-A DAT SEAMA CA LOCALIZARILE SUNT GRESITE. Pentru ca nu aveau de unde sa-si dea seama. Iar intre timp, ceasurile mergeau mai departe.
Iar acum toata lumea improasca cu noroi pe cei care in momentul respectiv actionau cu buna credinta, conform cu datele pe care le aveau la dispozitie, si care se presupunea ca erau corecte, fara nici un indiciu, de nici un fel, cum ca ar gresi cu ceva. In loc sa se spuna multumesc pentru efortul depus de peste 100 de oameni care s-au mobilizat si multumesc voluntarilor care au venit pe banii lor si au batut muntii ore in sir.
Nu am auzit nimic despre de ce au zburat atat de jos, sub limita de siguranta, de ce au ignorat probabil avertizarile sistemelor de siguranta ale avionului, care avea GPS de aviatie si altimetru, de ce in conditii de depuneri de gheata au luat decizia de a continua zborul, de ce nu a urcat dupa ce a primit indicatii de la controlerii de zbor sa o faca... Oamenii aceia nu au supravietuit pentru ca pilotul a fost exceptional, ci au scapat pentru ca au avut bafta. Nimic mai mult.
Probabil avem de-a face cu disfunctionalitati ale tehnicii de bord coroborate cu decizii gresite de pilotaj, care combinat au dus la catastrofa asta. Dar suntem orbiti de tambalaul mediatic. Pentru ca, nu-i asa, de morti numai de bine, si hai sa-i plesnim pe aia care s-au straduit cu buna credinta.

yo4aul
Mesaje: 28
Membru din: Dum Aug 14, 2011 10:19 am
Contact:

Re: YR-BNP

Mesajde yo4aul » Sâm Ian 25, 2014 12:37 pm

O analiza foarte pertinenta. Subscriu!
73 Corneliu
http://www.qrz.com/db/YO4AUL/


Înapoi la “Alte discutii”

Cine este conectat

Utilizatori care navighează pe acest forum: Niciun utilizator înregistrat și 4 vizitatori