Art.14 Federaţia Română de Radioamatorism are ca scop principal organizarea şi dezvoltarea practicării radioamatorismului în cluburile afiliate de pe întreg teritoriul ţării şi, prin intermediul acestora, implementarea unui sistem organizat de selecţie, pregătire şi participare în competiţii, în vederea dezvoltării activităţilor de performanţă şi obţinerii unor rezultate sportive de prestigiu pe plan naţional şi internaţional.
Iata si articolul despre scopul FRR din actualul statut:
Art.15 Federaţia Română de Radioamatorism are ca scop principal organizarea şi controlul practicării radioamatorismului în România, extinderea radioamatorismului pe întreg teritoriul ţării, precum şi aplicarea unui sistem organizat de selecţie, pregătire şi participare în competiţii, în vederea dezvoltării performanţă şi obţinerea unor rezultate de prestigiu pe plan naţional şi internaţional.
(in paranteza fie spus, in actualul statut lipseste cu desavarsire articolul 14, se sare de la 13 la 15)
Aceasta este cea mai importanta schimbare din statut, in opinia mea. Articolul 14, care justifica existenta FRR si face tranzitia catre obiectivele care trebuie atinse de FRR pentru atingerea scopului, atribuie Federatiei o arie de acoperire limitata. Potrivit proiectului, FRR nu mai organizeaza si controleaza radioamatorismul in Romania (modificare bine venita), ci "organizeaza şi dezvolta practicarea radioamatorismului în cluburile afiliate de pe întreg teritoriul ţării". Deci numai in cluburile afiliate. Mai departe articolul detaliaza scopul FRR: "implementarea unui sistem organizat de selecţie, pregătire şi participare în competiţii, în vederea dezvoltării activităţilor de performanţă şi obţinerii unor rezultate sportive de prestigiu pe plan naţional şi internaţional". Prin urmare scopul este legat de activitatile sportive, aria de acoperire fiind zona cluburile afiliate.
Prin acest articol FRR isi restrange foarte mult competentele si lasa domenii neacoperite, in care o asociatie reprezentativa nationala ar trebui sa se implice. De pilda in relatia cu ANCOM, pentru depistarea si eliminarea interferentelor radio, atribuirea de noi benzi, actiuni disciplinare etc, sau in relatia cu leguitorul pentru introducerea de proiecte de lege in favoarea instalarii de antene, sau promovarea radioamatorismului ca hobby in locuri in care aria de actiune a cluburilor afiliate nu exista si in multe alte domenii in care radioamatorismul reprezinta mai mult decat concursuri prinse intr-un calendar competitional recunoscut de FRR.
In plus, scopul definit in articolul 14 nu justifica o serie de obiective, cum ar fi "organizarea Reţelei Naţionale de Radio-Urgenţă" (art. 15 j). Aceasta retea nu are nimic in comun cu cluburile afiliate, a caror existenta este justifica de concursurile de radioamatori sau cu activitatile FRR, legate exclusiv de competitii, prin definitie. Intr-o astfel de retea care intra in functiune in caz de necesitate radioamatorii sau/si cluburile implicate nu ar trebui sa aiba nimic in comun cu afilierea sau neafilierea la FRR.
Prin urmare articolul 14 ar trebui revizuit ca sa acopere un domeniu mai larg de preocupari, care sa justifice toate obiectivele de la articolul 15 si eventual sa dea posibilitatea de adaugare a altora noi, care sa se poata alinia la cerintele IARU pentru o asociatie nationala. Daca totusi FRR doreste sa se preocupe exclusiv de sport, atunci ar trebui ca aceste sarcini de coordonare a activitatii de radioamatorism la nivel national sa fie cedate unei alte organizatii.
73s de Ciprian N2YO