l
hamradioshop.ro

DXpediția 3Y0J pe Insula Bouvet

Știri | DX Cluster | Benzi | Resurse Web

Doi dintre membrii expeditiei sunt romani - Adrian KO8SCA (YO8SCA) si Cezar VE3LYC (YO3YC).

Știri

26 februarie

Echipa a descarcat de pe Marama doua camioane cu echipament care se vor incarca in cateva zile intr-un container cu destinatia Oslo, dupa ce formalitatile vamale sunt rezolvate in Africa de Sud, dupa care a avut loc o cina impreuna cu radioamatori din ZS.




26 februarie 15:00 UTC

Adrian KO8SCA si Cezar VE3LYC au participat in direct prin Echolink la emisiunea QTC Duminical transmisa de Radioclubul CSM Bistrita YO5KUC si au raspuns la intrebarile participantilor.



25 februarie 13:00 UTC

Adrian KO8SCA informeaza:
"Suntem ancorati in apropierea portului. Asteptam permisiunea sa intram. Pilotul asignat pentru noi e programat abia la 19:30. Mai avem de asteptat vreo 4 ore. Totul pe mare pare sa se miste cu viteza melcului, chiar si birocratia din port..."




25 februarie 07:30 UTC

Adrian KO8SCA informeaza:
"Ora locala 09:30 dimineata. Continuam navigarea sub panze sub un vant foarte usor. Inca 40 de mile marine pana la destinatie insa vedem acum in zare conturul orasului Cape Town. Intrarea in port cu escorta portului este programata pentru ora 17:00 dupa care vom incepe procedurile vamale. Diseara ne vom ospata la un restaurant local (Iron Stake and Bar) dupa care vom innopta la un hotel din port (Fountains Hotel). Maine dimineata ne vom intoarce la vas pentru a incepe descarcarea echipamentului de pe vas."



24 februarie

Adrian KO8SCA informeaza:
"A venit vara! Temperaturile sau ridicat vertiginos 30-35C la pranz. Suntem cam la o zi departare de Cape Town. Temperaturile s-au ridicat vertiginos. Multi din echipa 3Y0J (si ciar si membrii echipajului) isi petrec timpul pe punte in costum de baie.
Suntem in contact cu radioamatorii ZA pentru o eventuala intalnire in Cape Town."



23 februarie

Adrian KO8SCA informeaza:
"Cu toate ca vantul nu mai este intens si valurile sunt mici, un curent marin ne-a impins ieri in directia propice si am castigat ceva distanta fata de destinatie. Este posibil sa ajungem in Cape Town chiar vineri noapte, insa asta nu este de dorit.
Capitanul ne-a informat ca la ajungerea in port, un vas ne va escorta la locul nostru de debarcare. Insa daca ajungem noaptea, va trebui sa asteptam pana dimineata iar statul la ancora in larg nu e de dorit.
Momentan mergem cu motor si calatoria este mult mai lina. Am inceput sa ne pregatim bagajele.
Eu abia astep sa ajung in Cape Town. Mi-e pofta de o ciorba de burta si de niste mici. Insa nu cred ca o sa gasesc ceva in Cape Town si va trebui sa ma multumesc cu o friptura de dimesiuni corespunzatoare."



22 februarie

Adrian KO8SCA informeaza:
Azi temperatura afara e de 15C. Ce diferenta fata de numai acum cateva zile! Ne apropiem vertiginos de Africa. Inca 3 zile... Vantul nu mai este asa intens. In Cape Town temperatura e de 35C.
Moralul echipei e inca ridicat. Am avut timp cu totii sa ne refacem. Toata lumea face planuri. Ele incep de obicei cu "Cand ajung acasa, primul lucru care il fac este..."
S-a renuntat la ideea de a instala o antena pe catarg si de a opera /MM. Capitanul prefera sa aiba access la ambele catarge si panze pentru a maximiza viteza vasului si a face schimbari imediate cand viteza vantului se schimba instantaneu.
Se pare ca sambata dupa amiaza vom ajunge in Cape Town."

Iata si cateva poze pe care Adrian le-a facut cand a fost pe insula Bouvet:




20 februarie

Adrian KO8SCA informeaza:
"Valurile in ultimele 2 zile sunt destul de mari, 6-8 m comparativ cu cele din segmentul Falklands spre Bouvet, de numai 2-3 m.
Ieri am trecut zona de convergenta care desparte Oceanul Atlantic de zona rece din Antarctica. Temperaturile au inceput sa creasca sensibil si acum avem temperaturi de 7-8 C.
Daca vantul scade un pic azi, vom inceca sa instalam o antena dipol pe catarg pentru a opera MM. Statia e deja pregatita in salonul principal si ar deveni o preocupare/distractie interesanta si binevenita pentru echipa."



19 februarie

Adrian KO8SCA informeaza: "Au trecut 3 zile deja de cand am inceput navigarea spre casa. Echipa a avut ocazia sa se odihneasca si sa se bucure de mese calde pe Marama pregatite de Nina, o bucatareasa frantuzoica, si care este in acelasi timp si parte din echipaj. Un dus cald dupa 10 zile pe insula, a fost deasemenea binevenit.
Continuam sa facem de cart si sa conducem vasul, cate o ora pe zi fiecare.
Timpul se scurge incet cand astepti ceva. Toata lumea asteapta debarcarea in Cape Town. Se estimeaza ca vom ajunge pe 26 februarie, dar asta depinde de vant. Pana acum vantul a fost intens, insa am trecut de furtuna cu bine. Pe de o parte castigam in viteza, pe de alta parte calatoria devine mai “intensa”, in special pentru cei care au rau de mare.
In Cape Town, vom sta la un hotel in port. Echipa va sta in Cape Town o zi sau doua pentru a descarca echipamentul de pe Marama intr-un container care va calatori ulterior spre Oslo. Tot in Cape Town vor avea loc si formalitatile vamale.
Cursa celebra internationala de veliere, Volvo Race, are loc la fiecare 4 ani si are loc chiar in weekendul in care ajungem in Cape Town. E un eveniment unic si demn de vazut, insa in acelasi timp cauzeaza ca preturile la hoteluri in Cape Town sa se tripleze.
Radioamatorii din Cape Town isi propun sa ne invite la o cina de celebrare. Toata lumea viseaza friptura, bere si inghetata, ingrediente culinare care nu au mai fost disponibile in meniu dupa plecarea din insulele Falkland.
Starlink inca functioneaza pe barca, intermitent dar acceptabil si membrii echipei se bucura de un pic de relaxare pe Internet. O technologie de conectare la Internet ieftina si de mare viteza care va deveni cu siguranta parte integrala din arsenalul DXpeditiilor viitoare.
Eu am folosit aceasta oportunitate sa ma conectez remote la statia 4U1UN si sa particip in concursul ARRL DX CW din acest weekend. Cativa membri ai echipei au folosit timpul disponibil pentru a posta poze, video si relatari legate de experienta lor pe Bouvet.
Este demn de citit partea 1 si 2 din relatarea lui David WD5COV. Toate aceste relatari interesante se afla pe pagina 3Y0J de Facebook a DXpeditiei. Pentru cei care au rabdare si timp, sunt interesante si comentariile pozitive si negative legate de DXpeditia 3Y0J.
De asemenea, a fost postat un video care prezinta legatura radio CW istorica dintre entitatea DX # 2 Bouvet Island si entitatea DX # 3 Crozet Island, unica in istoria radiamatorismului.
Cel mai popular video este insa cel care arata modalitatea pe care membrii echipei au folosit-o pentru a debarca pe insula, atunci cand incercarile via Zodiac au esuat. Aceasta modalitate, unica pentru toti membrii echipei, a folosit funii, geamanduri si costume speciale de supravietuire in medii de sub 0 grade Celsius. Acest video arata ca debarcarea pe Bouvet este un proces dificil apt pentru trupele de asalt speciale si nu pentru radioamatori."



16 februarie, 14:00 UTC

Vasul Marama a ridicat ancora si a pornit motorul, navigand catre Cape Town, in Africa de Sud. La revedere, Bouvet!



15 februarie

Vasul Marama ar fi trebuit sa porneasca astazi in drumul spre Africa de Sud, insa va pleca cu intarziere datorita unei furtuni care este pe traseu si trebuie evitata.

KO8SCA, VE3LYC si steagul Romaniei
KO8SCA, VE3LYC si steagul Romaniei





14 februarie, 03:00 UTC

Potrivit paginii Facebook a DXpeditiei, activitatea 3Y0J a luat sfarsit.



13 februarie, 15:20 UTC

3Y0J va face QRT marti, 14 februarie ora 03:00 UTC. La acea ora echipa va incepe transportarea echipamentului inapoi pe vasul Marama.



13 februarie

Adrian KO8SCA: "Ieri am primit provizii noi de pe vas. Am avut ocazia sa trimitem log-ul pe vas pentru a fi trimis la QSL manager M0OXO.
Vineri se anunta o furtuna foarte mare, mult mai intensa decat cea de saptamana trecuta. Azi si maine vremea e foarte buna. Capitanul a sugerat sa folosim aceasta oportunitate pentru a evacua insula. Daca continuam sa stam pe insula exista posibilitatea de a nu putea evacua pentru urmatoarele 10 zile.
Din acest motiv, membrii echipei au votat sa nu ne supunem unui risc prea mare, sa evacuam insula marti si sa ne indreptam spre Cape Town."



12 februarie, 17:00 UTC

Activitatea 3Y0J urmeaza sa se incheie in curand, mai devreme decat se anticipase. Dupa o sedinta tehnica desfasurata in cursul zilei de astazi, s-a luat decizia sa nu se mai aduca echipament suplimentar de pe vasul Marama pe insula Bouvet. Operatiunile radio vor continua pana combustibilul pentru generator se va termina, lucru care se va intampla probabil in cursul zilei de maine. Se anticipeaza ca pana marti echipamentele aduse pe insula vor fi mutate inapoi pe vas. A fost incarcat logul statiei pentru legaturise CW si SSB, dar exista o problema tehnica la incarcarea legaturilor FT8, problema care se va rezolva curand.



12 februarie

Adrian KO8SCA: "Ninge. Afara, imagine feerica de Craciun. Acum asteptam reportul vremii de la capitanul vasului si pregatim micul dejun. Daca vremea se anunta ca e OK, incercam sa aducem echipament semnificativ de pe vas, azi sau maine.
Generatorul s-a oprit din nou in timpul noptii. Se pare ca a intrat apa de mare in canistrele de benzina in timpul transportului la mal.
E constant nevoie de reparatii la cort, antene, generator. In afara de pinguini, lupi de mare si cateva pasari, viata nu poata exista aici. Nu exista nici un fel de vegetatie. Rar vezi cate un petic de lichen. Chiar daca vantul constant usuca hainele noastre, preferam zapada in loc de ploaie."



11 februarie

Adrian KO8SCA: "In cursul noptii apa a intrat in benzina si generatorul s-a oprit. Am incercat reparatii pe intuneric, insa fara succes. Toata lumea a mers la culcare in pregatire ziua de duminica, atunci cand vremea va fi prielnica pentru realimentarea de pe vasul Marama.
Facem reparatii la sistemul de parghii si geamanduri pentru realimentare, sistem distrus de furtuna de ieri.
Suntem 9 membri pe insula si viata pe Bouvet e destul de intensa si dificila din cauza temperaturilor scazute, vantului intens si a conditiilor de dormit. Simgura sursa serioasa de caldura este sacul de dormit personal. Suntem 9 oameni intr-un singur cort."



10 februarie

Adrian KO8SCA: "Speram sa putem aduce provizii de pe Marama cat de curand. In acest ritm mancarea, apa si combustibilul se vor termina duminica. Urmarim starea vremii cu multa atentie.
Exista multa frustrare in echipa din cauza piratilor si QRM-ului intentionat pe frecventele noastre de emisie.
Pentru FT8: operare numai Fox/Hound, setare ODD pentru DXer. Echipa foloseste programul WSJT."



9 februarie

Adrian KO8SCA: "Vremea rea e un fapt cu care incepem sa ne obisnuim. Primim prognoza vremii zilnic de la Marama prin VHF radio. O zicala potrivita: daca nu-ti place vremea, asteapta un pic si se va schimba cu siguranta. Duminica vremea pare sa fie buna si incercam sa aducem provizii si echipament aditional, in special un generator si motorina. Echipa continua sa fie in good spirits.
Meniul zilei: identic cu cel din zilele anterioare... Cortul continua sa stea in picioare in ciuda furtunilor dese. Se pare ca funiile groase de alpinism folosite pentru ancorare si-au facut datoria."



8 februarie

Furtuna de azi-noapte a fost violenta, insa echipa a trecut incercarea cu bine. Sunt operationale numai doua statii radio K3S cu 100 W si 3 antene verticale 15m/30m/17m. Semnalul pe banda de 30 de metri a devenit mai puternic pentru ca au fost adaugate multe radiale la antena verticala. Vremea nu permite inca instalarea de echipament suplimentar. Astazi a fost setat calculatorul pentru FT8 si a debutat activitatea F/H pe 21105 kHz. Deja au fost puse doua statii YO in log.
Adrian KO8SCA descrie meniul zilei: "Deschide plicul, toarna apa fierbinte, asteapta opt minute. Masa e gata. Micul dejun: pasta cu somon. Pranz: energy bars. Cina: pasta Provence."



7 februarie

Echipa continua sa opereze cu putere redusa si antene verticale pe cateva benzi. S-au facut pregatiri pentru furtuna care incepe diseara si dureaza pana maine la pranz. Cortul operatorilor este bine ancorat cu funii solide in roca insulei.



6 februarie, 17:30 UTC

Opt operatori plus consultantul sunt pe insula Bouvet de doua zile. Acum o ora 3Y0J a inceput sa emita pe benzile de 30, 15 si 12 metri, folosind antene verticale. Furtuna este prognozata sa inceapa joi. "La vreo 20 de metri de noi se afla o colonie de pinguini. Cand vremea este buna, se indreapta spre plaja, cand vremea se strica revin incet", spune Adrian KO8SCA. Se pare ca pinguinii pot fi folositi pe post de barometru. Echipamentul Starlink a ramas pe vasul Marama si este folosit de ceilalti 4 membri ai echipei care coordoneaza descarcarea echipamentului suplimentar pe insula. Cu totii sunt OK si pastreaza optimismul.



3 februarie

Transportarea materialelor pe insula s-a dovedit a fi extrem de dificila, in conditiile in care doar aproximativ o ora in fiecare zi este vreme acceptabila. Patru membri ai echipei au carat in patru zile numai aproximativ 10% din echipamentele planificate a ajunge pe insula Bouvet si se anticipeaza ca operatia va debuta cu resurse limitate. In functie de evolutia vremii, mai multe materiale vor fi transportate si acvititatea va evolua gradual. Se anunta cateva zile cu vreme foarte proasta, vantul urmand sa depaseasca 100 km/h. Deocamdata toti membrii DXpeditiei 3Y0J sunt inapoi pe vasul Marama sanatosi si in siguranta, iar urmatoarea debarcare pe insula nu va fi posibila mai devreme de sfarsitul zilei de luni. Nu se anticipeaza nicio transmisie de pe insula mai devreme de 5-7 zile.

Vedere asupra insulei de pe Marama
Vedere asupra insulei de pe Marama

Vedere asupra insulei de pe Marama
Vedere asupra insulei de pe Marama

Aici va fi amplasata tabara 3Y0J
Aici va fi amplasata tabara 3Y0J



31 ianuarie, 12:00 UTC

Adian, KO8SCA: "Spatiul disponibil pe un velier, chiar si pe unul de 100m e limitat. Cele 7.5 tone de echipament au fost aranjate pe vas folosind cele mai imposibile cotloane. Un afevarat joc de Lego de anvergura, fiecare componenta a fost catalogata si locatia exacta notata intr-un fisier Excel.
In dimineata aceasta echipajul a adus pe punte elemente care pleaca pe mal primele. Canistrele cu motorina si apa potabila au fost deasemenea umplute din cisternele de pe vas. Dupa amiaza se asteapta cateva ore de vreme acceptabila si primul Zodiac se va indrepta spre mal in recunoastere. Speram sa transportam apoi primul esalon de equipment."

Vedere asupra insulei de pe Marama
Vedere asupra insulei de pe Marama

Adrian KO8SCA si insula Bouvet
Adrian KO8SCA si insula Bouvet

Insula Bouvet
Insula Bouvet

O barca Zodiac a plecat in recunoastere
O barca Zodiac a plecat in recunoastere



31 ianuarie, 07:50 UTC

Vremea este inca neprielnica, insa se asteapta in jurul orei 13:00 ora locala sa se amelioreze. Un echipaj de 4 temerari (LA7GIA, AB5EB, consultantul Peter si un membru al echipajului vasului) vor merge in recunoastere astazi in cazul in care vremea permite.



30 ianuarie

Echipa a ajuns la insula Bouvet! Pentu debarcare exista o fereastra de 24 de ore de marti pana miercuri la pranz. Vremea este cetoasa si conditiile dificile, cu vant puternic. Se va face o evaluare a situatiei maine dimineata la ora 4:00 ora locala. Daca exista conditii ok, se va face o tentativa de debarcare, dar nu va fi usor. Daca va fi imposibil, urmatoarea incercare va fi joi sau vineri. Vestea buna este ca exista semanal Starlink!

Prima imagine a insulei Bouvet, vazuta de pe vasul Marama de catre Adrian KO8SCA
Prima imagine a insulei Bouvet, vazuta de pe vasul Marama de catre Adrian KO8SCA

Viteza excelenta pentru legatura la internet!
Viteza excelenta pentru legatura la internet!



29 ianuarie, 17:00 UTC

Adrian KO8SCA: "Marama ajunge la Insula Bouvet maine in jur de 15:00 ora locala. O echipa de 3 coechipieri si consultantul nostru Peter vor merge pe insula pentru un survey. Bazat pe informatiile obtinute la fata locului, urmeaza planificarea pasilor urmatori. Probabil debarcarea este marti si miercuri. Mai avem 200 de mile marine".



29 ianuarie

Referitor la sedinta echipei de ieri seara, Adrian KO8SCA relateaza: "Fiecare operator a primit sarcini exacte. Fiecare moment in timpul debarcarii este pretios si trebuie folosit la maxim. S-au stabilit proceduri detaliate pentru a eficientiza descarcarea a 8 tone de echipament si a minimiza riscurile. Astazi se fac ultimele pregatiri. Dupa trei ani de pregatiri, momentul anticipat al debarcarii pe insula Bouvet se apropie cu rapiditate. Vasul Marama navigheaza cu viteaza mare datorita intetirii vantului."



28 ianuarie

In aceasta seara echipa a avut o sedinta pentru consolidarea planului la debarcarea pe insula. Vantul s-a intensificat si noua evaluare a sosirii indica ziua de luni 30 ianuarie.



27 ianuarie

Echipa continua sa se apropie de insula Bouvet. Mai sunt 600 mile nautice. Sosirea se anticipeaza la data de 29 ianuarie, seara (duminica), debarcarea urmand a fi luni 30 ianuarie. Vantul urmeaza sa se intensifice si Marama va atinge o viteza mai mare. Operatorii sunt in continuare activi pe banda de 20 de metri, dar legaturi s-au facut si pe 12 metri si 10 metri, folosind aceeasi antena inverted V acordata pentru banda de 20 de metri.



26 ianuarie

Adrian KO8SCA: "Mai avem cateva zile. Vantul s-a redus in intensitate, dar se va intensifica la noapte. Sambata vom afla cum va fi vremea la sosirea noastra pe insula Bouvet si vom planifica debarcarea. Mai avem 780 mile nautice pana la destinatie (cca 1440 km)."



25 ianuarie

Membrii echipei au continuat sa opereze CW si SSB de la bordul vasului Marama. Valurile, uneori inalte de 5 metri s-au mai domolit si calatoria continua fara probleme. Este imposibil a sti daca accesul la internet prin Starlink este posibil, deoarece echipamentul este deocamdata impachetat pentru a fi protejat de eventuala vreme neprielnica. Vom afla daca 3Y0J are internet numai dupa debarcarea pe insula Bouvet.



24 ianuarie

Mai multi membri ai echipei au operat Maritim Mobil in CW si SSB pe banda de 20 de metri. Au fost auzite indicativele KO8SCA/MM, VE3LYC/MM, LA7GIA/MM, LA7THA/MM, LB1QI/MM, LB5GI/MM, NP4G/MM, DL6KVA/MM, AB5EB/MM. Semnalele au fost foarte consistente considerand puterea de emisie si antena.




23 ianuarie

Astazi echipa 3Y0J a decis sa activeze in unde scurte. Au setat un transceiver K3S si o antena acordata pe banda de 20 de metri, care dupa s-au delectat cu cateva legaturi in CW si SSB folosind indicativul personal urmat de /MM. Au mai ramas 1200 mile nautice pana la destinatia finala. Este frig, iar vremea este mohorata. Au fost observate cateva balene. Operatorii stau la cart de doua ori pe zi, cate 45 de minute. Bucatareasa, Nina, de origine franceza, gateste de nota 10. "Daca nu ar fi raul de mare, am fi prezenti la toate mesele" - spune Adrian KO8SCA.
Scopolamina si Dramamina sunt cele mai populare medicamente distribuite de medicii echipei impotriva raului de mare, prevalent in special cand vasul se deplaseaza sub panze.



22 ianuarie, 17:00

Vasul Marama se afla in dreptul insulei South Georgia, la cativa km distanta.



22 ianuarie

Adrian relateaza: Vantul se va intensifica astazi la pranz. Vom atinge o viteza mai mare, insa navigarea va fi mai intensa. Ne uitam cu mult mai multa atentie dupa aisberguri. Suntem la 2500 km distanta fata de insula Bouvet si la 80 km fata de insula South Georgia. Astazi am vazut doua aisberguri imense.



21 ianuarie

Adrian KO8SCA contiua sa transmita informatii folosind telefonul prin satelit. Echipa conduce in schimburi vasul Marama. Fiecarui membru ii vine randul de doua ori pe zi si se afla la timona timp de o ora si jumatate. Moralul este ridicat, se simt cu totii mai bine. Noaptea trecuta vantul a fost foarte bun si Marama navigheaza spre insula Bouvet cu viteza de 10 noduri (18.5 km/h). Se estimeaza ca data sosirii la insula va fi 30 ianuarie.
Adrian relateaza: Astazi am vazut prima balena si primul aisberg. Vom trece de insula South Georgia un pic spre nord pentru a evita posibile aisberguri.



20 ianuarie

Din pacate membrii DXpeditiei 3Y0J nu mai au acces la Starlink si nu se stie daca vor avea din nou legatura la internet de-a lungul calatoriei. Echipa are totusi posibilitatea sa comunice mesaje scurte prin satelit.



18 ianuarie

Calatoria continua. Marama navigheaza la viteza redusa (7 noduri sau 13 km/h) pentru a evita o furtuna in desfasurare pe traseu. Cam o jumatate din echipa 3Y0J are rau de mare, inclusiv Adrian KO8SCA. Senzatia neplacuta urmeaza sa dispara in circa trei zile. Starlink continua sa fie accesibil pentru internet, insa daca vremea se inrautateste antena de satelit urmeaza sa fie demontata.



17 ianuarie, 17:30 UTC

Vasul Marama a plecat spre insula Bouvet. Urmatoarea oprire - insula South Georgia. Calatorie placuta si lipsita de peripetii!

Vasul Marama a plecat spre insula Bouvet
Vasul Marama a plecat spre insula Bouvet

KO8SCA si VE3LYC
KO8SCA si VE3LYC


Operatorul FT8 al expeditiei. Alte comentarii nu sunt necesare...


Marama ridica ancora


Tarmul insulelor Falkland vazut de pe Marama





16 ianuarie

Bagajele pierdute au ajuns in sfarsit. Membrii echipei au profitat de aceasta intarziere ca sa asiste la un curs de protectie in caz de nevoie. Plecarea se anunta a fi maine la ora 10 locala (13 UTC). Vasul va naviga mai intai 3-4 zile spre insula South Georgia. Deocamdata este furtuna pe South Georgia, dar asteptarea este ca pana la sosirea vasului in acea zona vremea sa fie buna.


Vasul Marama cu echipajul ei si membrii expeditiei 3Y0J sunt gata de plecare


Safety training


Safety training


Safety training


Bagajele ratacite au ajuns in cele din urma pe vas


Un meniu specific frantuzesc delicios


Un meniu specific frantuzesc delicios



15 ianuarie

Plecarea spre insula Bouvet s-a amanat cu o zi din cauza ratacirii unui pachet in Londra. Acesta este asteptat in cursul zilei de 16 ianuarie. Adrian a trimis cateva poze cu canistrele de benzina depozitate pe Marama. Acestea vor fi de o importanta cruciala pe durata activitatii 3Y0J.




14 ianuarie, 01:35 UTC

Intalnire cu radioamatorii din Falkland Islands.




13 ianuarie, 13:15 UTC

Alte imagini cu incarcarea containerului pe vasul Marama




12 ianuarie, 23:20 UTC

Echipa 3Y0J se afla in Port Stanley si se pregateste de imbarcarea pe vasul Marama. Starlink a fost testat si functioneaza din insulele Falkland. Maine urmeaza incarcarea containerului pe vas, Marama urmand sa ridice ancora la data de 14 ianuarie, cu destinatia insula Bouvet.

Marama
Marama

Echipajul Marama, gata de aventura!
Echipajul Marama, gata de aventura!



12 ianuarie, 07:40 UTC

Avionul a aterizat la Espargos Amilcar Cabral International Airport, Cape Verde pentru realimentare. Urmatoarea destinatie: Port Stanley in insulele Falkland.

Vedere deasupra insulelor Cape Verde
Vedere deasupra insulelor Cape Verde



11 ianuarie, 21:00 UTC

In scurt timp membrii expeditiei vor decola (ora 00:00 locala in Londra) cu un avion militar britanic pentru a ajunge in Port Stanley (insulele Falkland). Durata zborului: 18 ore. Avionul se va realimenta cu carburant in Espargos Amilcar Cabral International Airport, Cape Verde.


Echipa 3Y0J pregatita de decolare


La cantitatea substantiala de bagaje care contin mai ales imbracaminte de iarna s-au adaugat si echipamente descoperite a fi necesare in ultimul moment.



10 ianuarie, 18:30 UTC

Echipa 3Y0J este completa si se afla in Londra. Iata o fotografie facuta dupa cina din seara de 10 ianuarie.




9 ianuarie, 16:35 UTC

Primii 4 membri ai echipei 3Y0J au ajuns in Londra. De la stanga: N0FW, VE3LYC, NP4G, KO8SCA.

De la stanga: N0FW, VE3LYC, NP4G, KO8SCA


9 ianuarie, 05:05 UTC

KO8SCA si VE3LYC au aterizat in Londra



8 ianuarie, 20:15 UTC

KO8SCA si VE3LYC sunt impreuna la aeroportul JFK din New York pentru pleca spre Londra, loc unde echipa 3Y0J se va asambla. Din Londra intreaga echipa 3Y0J se va imbarca pe un avion military (RAF) cu destinatia Port Stanley in insulele Falkland.

Copyright © Radioamator.ro. Toate drepturile rezervate. All rights reserved
Articole | Concursuri | Mica Publicitate | Forum YO | Pagini YO | Call Book | Diverse | Regulamentul portalului | Contact