hamradioshop.ro

DXpediția 3Y0J pe Insula Bouvet

Știri | DX Cluster | Benzi | Resurse Web

Doi dintre membrii expeditiei sunt romani - Adrian KO8SCA (YO8SCA) si Cezar VE3LYC (YO3YC).

Știri

7 februarie

Echipa continua sa opereze cu putere redusa si antene verticale pe cateva benzi. S-au facut pregatiri pentru furtuna care incepe diseara si dureaza pana maine la pranz. Cortul operatorilor este bine ancorat cu funii solide in roca insulei.



6 februarie, 17:30 UTC

Opt operatori plus consultantul sunt pe insula Bouvet de doua zile. Acum o ora 3Y0J a inceput sa emita pe benzile de 30, 15 si 12 metri, folosind antene verticale. Furtuna este prognozata sa inceapa joi. "La vreo 20 de metri de noi se afla o colonie de pinguini. Cand vremea este buna, se indreapta spre plaja, cand vremea se strica revin incet", spune Adrian KO8SCA. Se pare ca pinguinii pot fi folositi pe post de barometru. Echipamentul Starlink a ramas pe vasul Marama si este folosit de ceilalti 4 membri ai echipei care coordoneaza descarcarea echipamentului suplimentar pe insula. Cu totii sunt OK si pastreaza optimismul.



3 februarie

Transportarea materialelor pe insula s-a dovedit a fi extrem de dificila, in conditiile in care doar aproximativ o ora in fiecare zi este vreme acceptabila. Patru membri ai echipei au carat in patru zile numai aproximativ 10% din echipamentele planificate a ajunge pe insula Bouvet si se anticipeaza ca operatia va debuta cu resurse limitate. In functie de evolutia vremii, mai multe materiale vor fi transportate si acvititatea va evolua gradual. Se anunta cateva zile cu vreme foarte proasta, vantul urmand sa depaseasca 100 km/h. Deocamdata toti membrii DXpeditiei 3Y0J sunt inapoi pe vasul Marama sanatosi si in siguranta, iar urmatoarea debarcare pe insula nu va fi posibila mai devreme de sfarsitul zilei de luni. Nu se anticipeaza nicio transmisie de pe insula mai devreme de 5-7 zile.

Vedere asupra insulei de pe Marama
Vedere asupra insulei de pe Marama

Vedere asupra insulei de pe Marama
Vedere asupra insulei de pe Marama

Aici va fi amplasata tabara 3Y0J
Aici va fi amplasata tabara 3Y0J



31 ianuarie, 12:00 UTC

Adian, KO8SCA: "Spatiul disponibil pe un velier, chiar si pe unul de 100m e limitat. Cele 7.5 tone de echipament au fost aranjate pe vas folosind cele mai imposibile cotloane. Un afevarat joc de Lego de anvergura, fiecare componenta a fost catalogata si locatia exacta notata intr-un fisier Excel.
In dimineata aceasta echipajul a adus pe punte elemente care pleaca pe mal primele. Canistrele cu motorina si apa potabila au fost deasemenea umplute din cisternele de pe vas. Dupa amiaza se asteapta cateva ore de vreme acceptabila si primul Zodiac se va indrepta spre mal in recunoastere. Speram sa transportam apoi primul esalon de equipment."

Vedere asupra insulei de pe Marama
Vedere asupra insulei de pe Marama

Adrian KO8SCA si insula Bouvet
Adrian KO8SCA si insula Bouvet

Insula Bouvet
Insula Bouvet

O barca Zodiac a plecat in recunoastere
O barca Zodiac a plecat in recunoastere



31 ianuarie, 07:50 UTC

Vremea este inca neprielnica, insa se asteapta in jurul orei 13:00 ora locala sa se amelioreze. Un echipaj de 4 temerari (LA7GIA, AB5EB, consultantul Peter si un membru al echipajului vasului) vor merge in recunoastere astazi in cazul in care vremea permite.



30 ianuarie

Echipa a ajuns la insula Bouvet! Pentu debarcare exista o fereastra de 24 de ore de marti pana miercuri la pranz. Vremea este cetoasa si conditiile dificile, cu vant puternic. Se va face o evaluare a situatiei maine dimineata la ora 4:00 ora locala. Daca exista conditii ok, se va face o tentativa de debarcare, dar nu va fi usor. Daca va fi imposibil, urmatoarea incercare va fi joi sau vineri. Vestea buna este ca exista semanal Starlink!

Prima imagine a insulei Bouvet, vazuta de pe vasul Marama de catre Adrian KO8SCA
Prima imagine a insulei Bouvet, vazuta de pe vasul Marama de catre Adrian KO8SCA

Viteza excelenta pentru legatura la internet!
Viteza excelenta pentru legatura la internet!



29 ianuarie, 17:00 UTC

Adrian KO8SCA: "Marama ajunge la Insula Bouvet maine in jur de 15:00 ora locala. O echipa de 3 coechipieri si consultantul nostru Peter vor merge pe insula pentru un survey. Bazat pe informatiile obtinute la fata locului, urmeaza planificarea pasilor urmatori. Probabil debarcarea este marti si miercuri. Mai avem 200 de mile marine".



29 ianuarie

Referitor la sedinta echipei de ieri seara, Adrian KO8SCA relateaza: "Fiecare operator a primit sarcini exacte. Fiecare moment in timpul debarcarii este pretios si trebuie folosit la maxim. S-au stabilit proceduri detaliate pentru a eficientiza descarcarea a 8 tone de echipament si a minimiza riscurile. Astazi se fac ultimele pregatiri. Dupa trei ani de pregatiri, momentul anticipat al debarcarii pe insula Bouvet se apropie cu rapiditate. Vasul Marama navigheaza cu viteaza mare datorita intetirii vantului."



28 ianuarie

In aceasta seara echipa a avut o sedinta pentru consolidarea planului la debarcarea pe insula. Vantul s-a intensificat si noua evaluare a sosirii indica ziua de luni 30 ianuarie.



27 ianuarie

Echipa continua sa se apropie de insula Bouvet. Mai sunt 600 mile nautice. Sosirea se anticipeaza la data de 29 ianuarie, seara (duminica), debarcarea urmand a fi luni 30 ianuarie. Vantul urmeaza sa se intensifice si Marama va atinge o viteza mai mare. Operatorii sunt in continuare activi pe banda de 20 de metri, dar legaturi s-au facut si pe 12 metri si 10 metri, folosind aceeasi antena inverted V acordata pentru banda de 20 de metri.



26 ianuarie

Adrian KO8SCA: "Mai avem cateva zile. Vantul s-a redus in intensitate, dar se va intensifica la noapte. Sambata vom afla cum va fi vremea la sosirea noastra pe insula Bouvet si vom planifica debarcarea. Mai avem 780 mile nautice pana la destinatie (cca 1440 km)."



25 ianuarie

Membrii echipei au continuat sa opereze CW si SSB de la bordul vasului Marama. Valurile, uneori inalte de 5 metri s-au mai domolit si calatoria continua fara probleme. Este imposibil a sti daca accesul la internet prin Starlink este posibil, deoarece echipamentul este deocamdata impachetat pentru a fi protejat de eventuala vreme neprielnica. Vom afla daca 3Y0J are internet numai dupa debarcarea pe insula Bouvet.



24 ianuarie

Mai multi membri ai echipei au operat Maritim Mobil in CW si SSB pe banda de 20 de metri. Au fost auzite indicativele KO8SCA/MM, VE3LYC/MM, LA7GIA/MM, LA7THA/MM, LB1QI/MM, LB5GI/MM, NP4G/MM, DL6KVA/MM, AB5EB/MM. Semnalele au fost foarte consistente considerand puterea de emisie si antena.




23 ianuarie

Astazi echipa 3Y0J a decis sa activeze in unde scurte. Au setat un transceiver K3S si o antena acordata pe banda de 20 de metri, care dupa s-au delectat cu cateva legaturi in CW si SSB folosind indicativul personal urmat de /MM. Au mai ramas 1200 mile nautice pana la destinatia finala. Este frig, iar vremea este mohorata. Au fost observate cateva balene. Operatorii stau la cart de doua ori pe zi, cate 45 de minute. Bucatareasa, Nina, de origine franceza, gateste de nota 10. "Daca nu ar fi raul de mare, am fi prezenti la toate mesele" - spune Adrian KO8SCA.
Scopolamina si Dramamina sunt cele mai populare medicamente distribuite de medicii echipei impotriva raului de mare, prevalent in special cand vasul se deplaseaza sub panze.



22 ianuarie, 17:00

Vasul Marama se afla in dreptul insulei South Georgia, la cativa km distanta.



22 ianuarie

Adrian relateaza: Vantul se va intensifica astazi la pranz. Vom atinge o viteza mai mare, insa navigarea va fi mai intensa. Ne uitam cu mult mai multa atentie dupa aisberguri. Suntem la 2500 km distanta fata de insula Bouvet si la 80 km fata de insula South Georgia. Astazi am vazut doua aisberguri imense.



21 ianuarie

Adrian KO8SCA contiua sa transmita informatii folosind telefonul prin satelit. Echipa conduce in schimburi vasul Marama. Fiecarui membru ii vine randul de doua ori pe zi si se afla la timona timp de o ora si jumatate. Moralul este ridicat, se simt cu totii mai bine. Noaptea trecuta vantul a fost foarte bun si Marama navigheaza spre insula Bouvet cu viteza de 10 noduri (18.5 km/h). Se estimeaza ca data sosirii la insula va fi 30 ianuarie.
Adrian relateaza: Astazi am vazut prima balena si primul aisberg. Vom trece de insula South Georgia un pic spre nord pentru a evita posibile aisberguri.



20 ianuarie

Din pacate membrii DXpeditiei 3Y0J nu mai au acces la Starlink si nu se stie daca vor avea din nou legatura la internet de-a lungul calatoriei. Echipa are totusi posibilitatea sa comunice mesaje scurte prin satelit.



18 ianuarie

Calatoria continua. Marama navigheaza la viteza redusa (7 noduri sau 13 km/h) pentru a evita o furtuna in desfasurare pe traseu. Cam o jumatate din echipa 3Y0J are rau de mare, inclusiv Adrian KO8SCA. Senzatia neplacuta urmeaza sa dispara in circa trei zile. Starlink continua sa fie accesibil pentru internet, insa daca vremea se inrautateste antena de satelit urmeaza sa fie demontata.



17 ianuarie, 17:30 UTC

Vasul Marama a plecat spre insula Bouvet. Urmatoarea oprire - insula South Georgia. Calatorie placuta si lipsita de peripetii!

Vasul Marama a plecat spre insula Bouvet
Vasul Marama a plecat spre insula Bouvet

KO8SCA si VE3LYC
KO8SCA si VE3LYC


Operatorul FT8 al expeditiei. Alte comentarii nu sunt necesare...


Marama ridica ancora


Tarmul insulelor Falkland vazut de pe Marama





16 ianuarie

Bagajele pierdute au ajuns in sfarsit. Membrii echipei au profitat de aceasta intarziere ca sa asiste la un curs de protectie in caz de nevoie. Plecarea se anunta a fi maine la ora 10 locala (13 UTC). Vasul va naviga mai intai 3-4 zile spre insula South Georgia. Deocamdata este furtuna pe South Georgia, dar asteptarea este ca pana la sosirea vasului in acea zona vremea sa fie buna.


Vasul Marama cu echipajul ei si membrii expeditiei 3Y0J sunt gata de plecare


Safety training


Safety training


Safety training


Bagajele ratacite au ajuns in cele din urma pe vas


Un meniu specific frantuzesc delicios


Un meniu specific frantuzesc delicios



15 ianuarie

Plecarea spre insula Bouvet s-a amanat cu o zi din cauza ratacirii unui pachet in Londra. Acesta este asteptat in cursul zilei de 16 ianuarie. Adrian a trimis cateva poze cu canistrele de benzina depozitate pe Marama. Acestea vor fi de o importanta cruciala pe durata activitatii 3Y0J.




14 ianuarie, 01:35 UTC

Intalnire cu radioamatorii din Falkland Islands.




13 ianuarie, 13:15 UTC

Alte imagini cu incarcarea containerului pe vasul Marama




12 ianuarie, 23:20 UTC

Echipa 3Y0J se afla in Port Stanley si se pregateste de imbarcarea pe vasul Marama. Starlink a fost testat si functioneaza din insulele Falkland. Maine urmeaza incarcarea containerului pe vas, Marama urmand sa ridice ancora la data de 14 ianuarie, cu destinatia insula Bouvet.

Marama
Marama

Echipajul Marama, gata de aventura!
Echipajul Marama, gata de aventura!



12 ianuarie, 07:40 UTC

Avionul a aterizat la Espargos Amilcar Cabral International Airport, Cape Verde pentru realimentare. Urmatoarea destinatie: Port Stanley in insulele Falkland.

Vedere deasupra insulelor Cape Verde
Vedere deasupra insulelor Cape Verde



11 ianuarie, 21:00 UTC

In scurt timp membrii expeditiei vor decola (ora 00:00 locala in Londra) cu un avion militar britanic pentru a ajunge in Port Stanley (insulele Falkland). Durata zborului: 18 ore. Avionul se va realimenta cu carburant in Espargos Amilcar Cabral International Airport, Cape Verde.


Echipa 3Y0J pregatita de decolare


La cantitatea substantiala de bagaje care contin mai ales imbracaminte de iarna s-au adaugat si echipamente descoperite a fi necesare in ultimul moment.



10 ianuarie, 18:30 UTC

Echipa 3Y0J este completa si se afla in Londra. Iata o fotografie facuta dupa cina din seara de 10 ianuarie.




9 ianuarie, 16:35 UTC

Primii 4 membri ai echipei 3Y0J au ajuns in Londra. De la stanga: N0FW, VE3LYC, NP4G, KO8SCA.

De la stanga: N0FW, VE3LYC, NP4G, KO8SCA


9 ianuarie, 05:05 UTC

KO8SCA si VE3LYC au aterizat in Londra



8 ianuarie, 20:15 UTC

KO8SCA si VE3LYC sunt impreuna la aeroportul JFK din New York pentru pleca spre Londra, loc unde echipa 3Y0J se va asambla. Din Londra intreaga echipa 3Y0J se va imbarca pe un avion military (RAF) cu destinatia Port Stanley in insulele Falkland.

Copyright © Radioamator.ro. Toate drepturile rezervate. All rights reserved
Articole | Concursuri | Mica Publicitate | Forum YO | Pagini YO | Call Book | Diverse | Regulamentul portalului | Contact