![]() |
![]() |
|
In vizita la A47RS – OMANI AMATEUR RADIO SOCIETYCristian Stan YO9FLL
A fost o deosebita placere ca dupa mai mult de 11 ani petrecuti alternativ in India pentru punerea in functiune si intretinerea instalatiilor de petrol livrate acolo, sa mut activitatea in Oman pentru aceasta perioada de cateva luni.
Asa incat ,in cea de-a doua perioada de activitate profesionala am decis pe final ,dupa terminarea tuturor obligatiilor de servici ,sa contactez si sa fac o vizita societatii locale de radioamatori.Am luat de pe net adresa,am scris un mail si apoi l-am contactat pe Abdalla Darwish Al Qasmi, A41KB, iar acesta mi l-a prezentat pe administratorul locatiei si clubului, Manoharan.Aduc vorba de Alex si isi aduce aminte si de Alex YO9 HP care a fost foarte activ de aici si il saluta cu acest prilej. Fiindca am picat tocmai in perioada in care a avut locul decesul Regele Arabiei Saudite,s-au declarat 3 zile libere in intregul sistem privat si de stat,dar la club nu s-a prezentat nimeni si asa am reusit abia luni seara pe 26.01 sa fiu preluat de la hotel de A45 WH - Sanjeet catre A 47 RS – Societatea Omaneza de Radio.El are in India indicativul VU2 WH si este aici de peste 8 ani.
Am ajuns seara la ora 18.00 destul de intuneric, incat sa nu pot fotografia la exterior impunatoarele antene TH 7 DX, TH 11 DX,R9, beamuri pe 6M si 10 M si antene verticale pentru balizele care le au in 50 Mhz si 10 M.Pentru traficul VHF/UHF au antene verticale iar in sala principala este un ICOM 821 care supervizeaza traficul local si raspunde cine se afla pe langa statie, daca este nevoie de comunicat ceva.
Daca la sediu nu am reusit sa fac poze pe afara ,atunci in sediu am facut cateva poze dupa ce am admirat shack-ul de invidiat al societatii si am schimbat cateva impresii.Shack-ul este compus ,asa cum se vede si din poze- dintr-o linie YAESU cu FT 9000 DX contest,3 tcvr FT 920 cu sursele lor de alimentare, un PA Yaesu VL 1000,iar sus pe raft- in dreapta foto- este un FT 102 DM de rezerva. Rotorul este un G 1000, iar 2 sunt Tailtwister echivalentul G 2800.
Un frumos birou QSL este chiar la intrare unde membrii isi pot posta sau prelua QSL-urile,sau pot fi inmanate de Manoharan care nu este radioamator.Chiar din holul de la intrare pe langa panoul de qsl-uri se intra in partea administrativa si de conducere,iar in partea dreapta se intra in sala de protocol,frumos amenajata ca o sufragerie imensa cu TV si canapele mari unde membrii sunt serviti sau se servesc din bucataria unui hol mai mic cu diferite dulciuri,fructe sau cafea si ceai.Ospitalitatea omaneza este binecunoscuta in zona, iar de la indieni s-a preluat obiceiul asiatic prin care imediat ce intri in casa/restaurant/bar/birou ti se aduce automat si un pahar de apa.Aceasta este intrucatva si explicatia faptului ca o data ajuns in casa/locatia cuiva si venit din arsita soarelui necrutator (unde numai din decembrie pana in februarie ai 25C) primul lucru care-ti trebuie dupa ce te-ai asezat sa-ti tragi sufletul este un pahar de apa.Dupa aceea iti este adresata intrebarea daca vrei sa servesti un ceai sau o cafea, iar acestea sunt de cele mai multe ori servite calde si niciodata reci, ceea ce permite corpului sa se adapteze mai usor cu tranzitia de la temperatura exterioara la a locului unde zaboveste.
Cu 2 zile inainte de sosire am transmis prin mail si le-am dus si in acea seara la sediu in "hard copy" autorizatia de clasa I si copia dupa pasaport pentru a putea emite cu indicativul propriu din locatia A 47 RS.Aceata este posibil imediat ce se aproba de conducerea locala si singura conditie este detinerea autorizatiei de cls I din YO.In societate sunt inscrisi aprox 340 de radioamatori emitatori si receptori iar pentru localnici este atribuit indicativul A41.Pentru evenimente speciale A 42,43,44,iar strainii care lucreaza aici (expatii) au alocat A45.Pentru repetoare ,balize este A 47K. Presedintele de onoare al societatii este Excelenta Sa Sultanul Qaboos Bin Saeed,iar Chairman este A41 FK Ahmed Suwaidan.
Trebuie sa mentionez ca Sanjeet A 41 WH este un telegrafist infocat si annul trecut a participat si in expeditia din Andaman si Nicobar.El sta la un bloc turn cu 12 etaje, nou construit unde s-a si mutat de 1 an si acolo si-a amplasat un HEXBEAM pe toate benzile de HF.Aici este predominanta activitatea pe HF si foarte putin pe VHF/UHF.Lantul muntos care margineste frumos capitala Muscat il favorizeaza in legaturile cu W.VK,ZL,JA si zona Pacificului Indonezia,Micronezia. Concursurile ALL Asia ii dau posibilitatea sa-si dovedeasca maestria si anul trecut a iesit pe locul 7 daca nu gresesc din ce mi-a spus. In aceasta locatie s-a mutat de la o distanta de aprox 500 M de la un alt bloc si acolo a avut un beam cu 3 elemente,antenna filara dipol insa aici antenele filare sunt un adevarat pericol fiindca tot timpul se incarca electrostatic si eclatorul este o necesitate.Lucreaza in shack acum cu un ELEKRAFT 103,ACOM 1000 si intentioneaza sa-si ia un OPTIBEAM dupa ce i-am spus ca aceasta antena n-are egal si este intr-adevar calitate absoluta germana.Aici nu prea are treaba cu vecinii, caci lumea este foarte intelegatoare si politicoasa,iar propietarul blocului a acceptat fara probleme sa instaleze antenna.A avut si o antena verticala de 10 m inaltime si fiindca era supusa si vanturilor si era prea evidenta a inlocuit-o cu una de 5 m de 3 benzi HF.
Imediat langa el este un vecin tot radioamator care are un beam cu 6 elemente la o vila de cartier,caruia el i-a vandut un Ameritron AL 1200.Nu si-a adus aminte indicativul.La vreo 500m in linie dreapta se afla sediul cercetasilor Jamboree and Scouts care este un fel de Casa a Copiilor la noi,de la care se opereaza rar cu ocazia unor evenimente speciale cu un TS 850 SAT si au un beam cu 4 el si un beam cu 2 el amandoua tribandere.
In zona capitalei sunt multi radioamatori si nu putini au beamuri care le poti remarca din trafic dupa autostrazile impecabile cu 3-4 benzi pe sens.Viteza este limitata la 130-140 km/h iar pe mijlocul soselei sunt din 3 in 3 km stalpi care au incorporate camera foto si blitzul pentru monitorizare trafic.Amenda este proportionala cu viteza si pentru depasire viteza peste 140 iei 10 OMR sau 35 sau max 50 OMR (1 OMR-omani rial= 2,6$ sau 2 euro).Se poate lasa insa pe loc si cu catusele puse daca esti prins chiar de patrula cu peste 165km/h.Nu exista mita si nici nu risti asa ceva, ca e inzecita problema.Mai bine ti-ai fi dorit sa nu incerci decat sa vezi ce este dupa aia.Pentru un expat poate duce si imediat la expatrierea acestuia si interdictie pe ani buni.Nici la localnici nu da bine la cazier si de aceea asa ceva nu exista.Sosele impecabile,trafic ordonat,poate prea multe camioane,pick-up-uri 4x4 fiindca orasul este in dezvoltare continua si arata peste tot ingrijit.
Populatia localnica este cifrata la aprox 1 mil locuitori, dar numarul strainilor care lucreaza aici ,de zeci de ani unii, chiar este de peste 2 milioane.Clima vara este (asa cum o stiu si eu din India) 40 noaptea si 45-50/55C ziua, chiar mai ridicata in unele zone din desert unde sunt si campuri petrolifere si se lucreaza non stop.
Riviera care da in Golful Oman este foarte frumoasa si seara intens luminata.Se merge in zona de multe ori bara la bara iar masina este indispensabila,taxiurile scumpe neavand inca aparate de taxat.Totul este cat de abil esti sa negociezi si cat de tare tii la pret.Daca stii si ceva araba il convingi sa scada mult pretul.Un plin este 7 OMR (14 euro) si tot atat este de la hotel pana la Carrefour vreo 5 km. Sunt 3 Carrefour aici si 3 mall-uri care fac deliciul weeke-end-urilor.Daca nu vrei sau te-ai plictisit, te urci in masina si mergi in Dubai pe 4 benzi si in 4 ore jumatate esti in paradisul shoppingului.Seara revii in hotel.
Cine a fost in A6 -Dubai stie ca si acolo parcarea este o problema iar pe borduri sunt culorile negru si albastru care iti delimiteaza sederea in locul parcat.Aici in Muscat nu este inca o problema datorita spatiului extins si gandirii precaute la planificarea urbanistica.Aici se pare ca urbanistic au aplicat ce in India a devenit o regula din anii 2000, ca intre 2 constructii opuse sa fie un spatiu liber de 50 M,pentru strada,parcare,canalizari,conducte cabluri,etc.Aici canalizarile stradale sunt in proiect de constructie dar si fiindca ploile sunt rare insa puternice.
In speranta ca voi mai reveni pana la final de delegatie in A47 RS poate cu date date si poze ,va salut din A4 si la cat mai multe DX-uri cu cei de aici !
73 de Cristian, YO9 FLL/ A4.
Articol aparut la 3-2-2015 6749 Inapoi la inceputul articolului |
Comentariul trebuie sa se refere la continutul articolului. Mesajele anonime, cele scrise sub falsa identitate, precum si cele care contin (fara a se limita la) atac la persoana, injurii, jigniri, expresii obscene vor fi sterse iar dupa caz se va ridica dreptul de a posta comentarii.
|
Copyright © Radioamator.ro. Toate drepturile rezervate. All rights reserved
Articole | Concursuri | Mica Publicitate | Forum YO | Pagini YO | Call Book | Diverse | Regulamentul portalului | Contact |