hamradioshop.ro
Articole > Evenimente, insemnari de calatorie Litere mici Litere medii Litere mari     Comentati acest articol    Tipariti

"Et in Arcadia ego"

Partea a III-a: De la Oceanul Inghetat de Nord inapoi in Anchorage

Victoria Olaru (Nora), YO4AYL si Gheorghe Andrei Radulescu, YO4AUP

Partea I: Si noi am fost in Revillagigedo
Partea II: Din Revillagigedo la Oceanul Inghetat de Nord
Cap. 2.1: Juneau, Miercuri 30 iulie 2008
Cap. 2.2: Skagway, 31 iulie 2008
Cap. 2.3: Glacier Bay si College Fjord, doua zile pe mare, 1 si 2 august 2008
Cap. 2.4: Seward, Kenai Fjord, Anchorage, 3 si 4 august 2008
Cap. 2.5: Prudhoe Bay, the last frontiere, 4 si 5 august 2008
Partea a III-a: De la Oceanul Inghetat de Nord inapoi in Anchorage
Cap. 3.1 Rafting pentru varsta a treia
Cap. 3.3 Denali Park si varul Grizzly
Cap. 3.4 McKinley, Ancorage si din nou acasa la copii in Portland
Cap. 3.5 In loc de Epilog

Cap. 3.2 Cercul Polar si Fort Yukon

6 August 2008. Scularea devreme. Se simte si se aude miscare de afara. Se incalzesc motoarele. Brusc, cum dam cu nasul de aerul tare de dimineata, ni se face foame. Clasicele oua cu costita prajita si o cana cu lapte cald. Apoi la drum. Etapa de azi se incheie la prinz la Fairbanks. De aici vom zbura sa vedem si Fort Yukon si vom traversa iarasi cercul polar de la sud spre nord . Aici, la Fort vYukon, se ajunge sau cu barca sau cu avionul. Pentru barca n-avem timp, asa ca a ramas doar varianta cu avionul. Asta va fi abea dupa amiaza. Pina atunci avem mai intii de traversat cercul polar pe jos asa cum o fac indigenii de mii de ani. Deci la drum spre cercul polar.


Fig. 220 Dimineata cum se scoala primul drum este la masa.


Fig. 221 Ne asternem la drum, care este bineinteles paralel cu conducta


Fig. 222 Si altii toarna asfalt ca sa repare drumul.


Fig. 223 Prima oprire. Unii isi asteapta cuminti rindul...


Fig. 224 Altii citesc cum s-a construit soseaua.


Fig. 225 Iti trebuia ceva curaj sa tragi dupa tine 30 tone pe aici


Fig. 226 Documente de arhiva


Fig. 227 Am ajuns la cercul polar. De aici spre nord incepe ziua polara.


Fig. 228 Ni s-au inminat in cadru solemn diplomele care atesta ca am fost aici.


Fig. 229 Radioamatori romani in Alaska la cercul polar de nord.


Fig. 230 Numele prostilor pe toate gardurile....


Fig. 231 si noi la fel cu ceilalti

Pe drum venind dinspre nord am urmarit marginea drumului sa gasim vre-un semn sau indicator pentru W1AW/KL7 care era anuntata ca va lucra de la cercul polar . Ne invirtim prin zona din si de linga parcarea de la cercul polar dar nici un semn nici aici despre W1AW / KL7.


Fig. 232 Flori pe marginea drumului


Fig. 233 Gratarul este pregatit pentru cei care si-au adus de acasa


Fig. 234 Vegetatia de anul acesta strabate prin stratul de frunze uscate de anul trecut


Fig. 235 Politia statala ne ureaza vacanta placuta in continuare

Dupa trei sferturi de ora petrecute la cercul polar plecam mai departe spre Yukon. Dupa aproape 1 km de mers spre sud, am vazut din viteza indicatorul pus pentru vizitatorii care ar fi venit din sud. Dinspre Oceanul Inghetat de Nord nu se asteptau musafiri. Nu am mai oprit pentru ca ar fi insemnat sa pierdem avionul pentru Fort Yukon. Pacat. Cind am ajuns acasa in august 2008 si inca o data in iunie anul acesta am trimis um e-mail la W1AW dar n-am primit nici un raspuns [ text si poze trimise la W1AW / KL7 apasa aici ].

W1AW / KL7 nu a fost la Cercul Polar. A fost mai la sud !!!

Dupa aceasta 'nereusita' a expeditiei noastre viata merge inainte si noi ne indreptam spre Fairbanks. Cit vezi cu ochii, aceste flori mov. Daca ar fi fost galbene puteam spune ca arata ca rapita inflorita de la noi. Mergem spre sud si vegetatia devine tot mai viguroasa. Pe drum intilnim un indicator de circulatie inedit si urmind directia aratata ajungem pe malul Yukonului. Luam o gustare si ne continuam drumul spre Fairbanks.


Fig. 236 Daca era galbena...


Fig. 237 Spre sud vegetatia este tot mai viguroasa.


Fig. 238 Degetul aratator ne arata drumul spre Fairbasnks


Fig. 239 Curiozitati ale naturii


Fig. 240 Am ajuns pe malul nordic al Yukonului


Fig. 241 Platiti si faceti plinul


Fig. 242 Peste tot sint flori


Fig. 243 In sala de mese, in stinga, directorul de excursie


Fig. 244 Traditionala salata


Fig. 245 si traditionala chioftea


Fig. 246 O eticheta foarte rara in Alaska " Made in USA"


Fig. 247 Minimum de dotare pentru a umbla prin Alaska


Fig. 248 Podul peste Yukon


Fig. 249 Acesta este unicul pod peste Yukon de pe teritoriul Stelor Unite ale Americii


Fig. 250 Fluviul vazut din mijlocul podului

Am trecut asadar Yukonul si ne aflam deja in zona impadurita. Padurea devine tot mai inalta si mai deasa. Ajungem la magazinul generalului Store [ hi, hi ] Aici locuieste o singura familie compusa din tata mama si 18 copii. Trei sint ai lor, ceilaltisint infiati. Toate aceste suflete traiesc din munca lor [la padure, service cauciucuri si magazinul la care singurii cumparatori sint turistii ] si un ajutor de la guvern. Sint sanatosi, veseli si se bucura de viata care le-a fost data.


Fig. 251 Magazinul generalului Store


Fig. 252 Nu au timp sa se coaca, vor ramine gogonele.


Fig. 253 Fin se face. Iarba se taie si la ei tot cu coasa


Fig. 254 Urarea de bun venit


Fig. 255 Noutati


Fig. 256 O, tempora


Fig. 257 O, tempora


Fig. 258 O, tempora


Fig. 259 O, tempora


Fig. 260 O, tempora


Fig. 261 A fost o data o roata


Fig. 262 Service


Fig. 263 Mai departe spre Fairbanks

Ajungem in mare viteza la Fairbanks. La receptie primim plicul cu cartela magnetica pentru intrarea in camera, instructiunile pentru siguranta noastra, programul pentru ziua curenta si pentru dimineata urmatoare, biletele de avion pentru Fort Yukon. Noi nu mai avem timp sa mergem in camera unde se duc bagajele singure. Asteptam la receptie citeva minute microbuzul pentru aeroport, timp in care iarasi ne minunam de cit de viu sint colorate florile. La aeroport instructajul de zbor si decolarea pentru un zbor de o ora si jumatate. Pe acest aeroport am aflat ca avionul are portbagaj. In timpul zborului am admirat peisajul vazut de sus, curcubeele de Alaska si am constatat ca in Alaska nu sint drumuri.


Fig.264 La receptia complexului unde sintem cazati. Vine microbuzul pentru aeroport


Fig.265 Flori foarte viu colorate


Fig.266 Intr-un ghiveci de petunii


Fig.267 Zburam spre Fort Yukon


Fig.268 Imbarcarea pe aeroportul din Fairbanks


Fig.269 Portbagajul de avion


Fig.270 Avionul nostru


Fig.271 Pilotul la mansa


Fig.272 Parca am mai vazut-o cu castile pe urechi


Fig.273 si pe dumnealui


Fig.274 Alaska vazuta de sus


Fig.275 si conducta de titei


Fig.276 si comunicatiile prin satelit


Fig.277 Am vazut atitea curcubee


Fig.278 si in zbor


Fig.279 si la sol


Fig.280 Survolam Fortul Yukon


Fig.281 Am aterizat cu bine la Fort Yukon


Fig.282 Fort Yukon airport


Fig.283 Info tourist building [noua !]


Fig.284 Statia meteo


Fig.285 Plecam sa cercetam fortul

Fortul Yukon acum a ramas doar un loc cu importanta cinegetica si pentru pescuitul sportiv. Indigenii sint bune calauze cunoscind locurile si din asta cistiga 50 $ pe zi in sezon. Guvernul de la Washington le face case noi pe banii contribuabililor americani, asa ca pentru nativii din zona , trai neneaca. Ar putea pune mina pe topor sa repare macar casele mai vechi in care locuiesc in loc sa stea la Bingo. Asta a propos de om si de cele sfinte. In rest, natura salbatica si viata aspra. Pentru turistii cu servicii platite ramin amintirile unui peisaj deosebit in culori care la apus, cu soarele la orizont, parca este ireal.


Fig.286 Locuintele vechi



Fig.287 Case noi din fonduri guvernamentale


Fig.288 Postul de politie


Fig.289 Posta


Fig.290 Scoala


Fig.291 Mesterul strica si drege de frica


Fig.292 Bingo !!!

Astazi este cea mai calda zi din excurie. Pina acum temperatura nu s-a ridicat peste 16 grade Celsius. Astazi insa sint 16 grade si au inviat tintarii. Mare pacoste. Roiuri mari hamesite de foame. Norocul nostru este ca avem la noi lotiuni, spray-uri si servetele umede special pregatite pentru aventura in Alaska. Am supravietuit


Fig.293 Au inviat tintarii


Fig.294 Echipament militar utilizat cu succes.


Fig.295 Lumina este ireala cind soarele se apropie de orizont


Fig.296 Imbarcarea pentru aeroport

Asa cum am spus si mai inainte, in Alaska nu sint drumuri. Pe distante scurte se merge cu barca, iar pe distante mai mari, cu avionul sau cu hidroavionul. Toti fostii piloti din aviatia militara americana gasesc de lucru in Alaska. Avioanele militare dislocate in Alaska, impreuna cu toti pilotii de pe reactoare care sint in sezonul de vara aici, pot face ca in caz de ceva, ca prin Alaska sa nu mai treaca in zbor nici macar un tintar.


Fig.297 Pilotul nostru a zburat pe reactoare


Fig.298 La revedere Fort Yukon


Fig.299 Decolarea in formatie strinsa


Fig.300 Se lasa seara peste o lume ireala


Fig.301 Rupt din povestile lui Teodoreanu .....Love


Fig.302 Se lasa seara


Fig.303 Se intuneca din ce in ce mai mult


Fig.304 Apus de soare 1


Fig.305 Apus de soare 2


Fig.306 Apus de soare 3


Fig.307 Apus de soare 4

Cind am aterizat in Fairbanks era deja noapte. La coborirea din avion am mai primit din partea companiei cu care am zburat peste cercul polar la Fort Yukon inca o diploma care certifica trecerea peste cercul polar de nord. Microbuzul ne-a adus la hotel. O baie fierbinte si am dormit ca bustenii.


Fig.308 Sintem cazati intr-un apartament la parter


Fig.309 Living


Fig.310 Hall


Fig.311 Bucataria


Fig.312 Cineva spala cestile aici


Fig.313 Dressing room


Fig.314 Obaie fierbinte dupa o zi foarte lunga


Fig.315 Dimineata vedem pe dinafara unde am dormit inauntru

Este dimineata zilei de 7 August 2008. O dimineata senina si insorita. Programul de azi cuprinde abandonarea autocarului si continuarea excursiei cu trenul. La prinz vom ajunge in rezervatia Denali Park. Cazarea la Chalet, si un tur de 8 ore prin rezervatie. Daca avem noroc, ne intilnim si cu varul Grizzly. A doua zi vom zbura cu un monomotor sus pe McKinley [ 6430 m altitudine] vom ateriza pe ghetar, pe la la prinz [ ish] vom porni spre Anchorage unde se incheie basmul Asta insa, va fi urmatorul episod.


Fig.316 Flori in lumina diminetii


Fig.317 Flori in lumina diminetii


Fig.318 Flori in lumina diminetii


Fig.319 Flori in lumina diminetii


Fig.320 Plecam la gara


Fig.321 Autocarul ramine in Fairbanks


Fig.322 Copiii


Fig.323 Virsta a treia, cu trenul spre Denali si McKinley

Deocamdata, 88 si 73, Nora, YO4AYL & Andrei, YO4AUP
Victoria Olaru (Nora), YO4AYL si Gheorghe Andrei Radulescu, YO4AUP

Victoria Olaru (Nora), YO4AYL si Gheorghe Andrei Radulescu, YO4AUP  

Articol aparut la 18-8-2009

8601

Inapoi la inceputul articolului

Comentarii (5)  

  • Postat de toni - YO2LMA la 2009-08-18 09:20:03 (ora Romaniei)
  • DEOSEBIT DE INTERESANT .UN ADEVARAT REPORTAJ DE CALATORIE .

  • Postat de Morel - 4X1AD (4x1ad) la 2009-08-18 10:25:44 (ora Romaniei)
  • Fascinante locuri. Astept cu interes continuarea. 73 de 4X1AD

  • Postat de George - YO3ICW la 2009-08-18 13:35:27 (ora Romaniei)
  • Foarte interesanta DXpeditia!!!

  • Postat de Silviu - YO8TK (yo8tk) la 2009-08-24 19:38:10 (ora Romaniei)
  • Deosebit de interesant.
    Propun infiintarea unei rubrici de turism.
    Nume, Pe unde au mai umblat radioamatorii???
    Totul e sa aiba legatura cu pasiunea noastra,radioul.

  • Postat de sandu lapusneanu - YO4JQ la 2009-09-08 21:44:41 (ora Romaniei)
  • M-a bucurat mult ce am vazut. Astept sa ne revedem. Gina si Sandu.

    Scrieti un mic comentariu la acest articol!  

    Opinia dumneavoastra va aparea dupa postare sub articolul ""Et in Arcadia ego""
    Comentariul trebuie sa se refere la continutul articolului. Mesajele anonime, cele scrise sub falsa identitate, precum si cele care contin (fara a se limita la) atac la persoana, injurii, jigniri, expresii obscene vor fi sterse.
    Comentariu *
     
    Trebuie sa va autentificati pentru a putea adauga un comentariu.


    Opiniile exprimate în articole pe acest site aparţin autorilor şi nu reflectă neapărat punctul de vedere al redacţiei.

    Copyright © Radioamator.ro. Toate drepturile rezervate. All rights reserved
    Articole | Concursuri | Mica Publicitate | Forum YO | Pagini YO | Call Book | Diverse | Despre Radioamator.ro | Contact