Partea I: Si noi am fost in Revillagigedo
Partea II: Din Revillagigedo la Oceanul Inghetat de Nord
Cap. 2.1: Juneau, Miercuri 30 iulie 2008
Cap. 2.2: Skagway, 31 iulie 2008
Cap. 2.3: Glacier Bay si College Fjord, doua zile pe mare, 1 si 2 august 2008
Cap. 2.4: Seward, Kenai Fjord, Anchorage, 3 si 4 august 2008
Cap. 2.5: Prudhoe Bay, the last frontiere, 4 si 5 august 2008
Partea a III-a: De la Oceanul Inghetat de Nord inapoi in Anchorage
Cap. 3.1 Rafting pentru varsta a treia
Cap. 3.2 Cercul Polar si Fort Yukon
Cap. 3.3 Denali Park si varul Grizzly
Cap. 3.5 In loc de Epilog
Cap. 3.4 McKinley, Ancorage si din nou acasa la copii in Portland
Azi, 8 august 2008, urmeaza sa survolam McKinley. Scularea dimineata devreme si fuga la fereastra. O stringere de inima... Ploua !!! Totusi sus la 6000 m, peste plafonul de nori, ar putea fi vizibilitate buna. Luam micul dejun si ne prezentam la Talkeetna Airport. Dupa legitimarea de rigoare, sintem cantariti si repartizati pe locuri functie de greutate. Aparatul de zbor este un monomotor si greutatea trebuie distribuita uniform ca sa nu traga intr-o parte. Cuvintele sint palide si nu reusesc sa ilustreze suficient de "colorat " aceasta zi memorabila. Fotografiile o pot face mai bine, asa ca titlul fiecarei fotografii impreuna cu imaginea fixata 'pe pelicula' sint mai sugestive:

Fig. 366 Si ploua

Fig. 367 ...si ploua

Fig. 368 Azi este programata survolarea lui McKinley

Fig. 369 Ne-am prezentat la Talkeetna Airport

Fig. 370 Tot mai ploua

Fig. 371 Poftiti la bord

Fig. 372 Imbarcarea

Fig. 373 Bordul cu dubla comanda

Fig. 374 Am preluat mansa

Fig. 375 Unii sint gata sa lesine

Fig. 376 Altii gindesc ca poate e mai bine sa coboare

Fig. 377 Doamne ajuta

Fig. 378 Avem liber la decolare

Fig. 379 Buletinul meteo este mizerabil, sus vizibilitatea este zero

Fig. 380 Ne luam zborul. Poate plafonul de nori se va ridica de la 2000 la 7000 de metri

Fig. 381 Pentru aterizarea pe ghetar avem oglinzi retrovizoare montate pe aripi

Fig. 382 si schiuri care dubleaza rotile

Fig. 383 Luam inaltime

Fig. 384 McKinley ramine ascuns in ceata

Fig. 385 Turnul ne cere sa coborim la 1000 m altitudine

Fig. 386 Pe masura ce ne apropiem de munte ceata se rostogoleste in valuri dense peste noi

Fig. 387 Ne intoarcem din drum

Fig. 388 Jos in vale zona aeroportului este inca accesibila

Fig. 389 Mai incercam inca o data sa urcam sus in munte

Fig. 390 Furtuna dezlantuita sus ne intoarce inca o data din drum

Fig. 391 N-am avut noroc si ne-am intors la McKinley Chalet Resort

Fig. 392 Lume multa la receptie

Fig. 393 Luam o gustare inainte de a pleca la gara

Fig. 394 Imi pare rau ca nu am reusit sa urcam pe McKinley

Fig. 395 La gara, fotografia de grup inainte de imbarcarea pentru drumul spre Ancorage

Fig. 396 Trenul pentru ultima etapa intra in gara

Fig. 397 Vagoanele Holland America Tours

Fig. 398 ....si cele Princess

Fig. 399 In tren, un intelept local, Castorul, ne insoteste pina in Ancorage

Fig. 400 Din goana trenului, o ultima privire spre McKinley, care ramine ascuns in nori
Am invatat ceva ! Fotografiile din ghidurile turistice sint una si vremea in excursie e alta.
Insotitoarele din tren ne-au spus ca in 2008, de la deschiderea sezonului in aprilie si pina la data excursiei noastre [8 august 2008] l-au vazut pe McKinley de numai de 5 ori !!!!!!!!!

Fig. 401 Asa ar fi trebuit sa-l vedem si noi.

Fig. 402 Si asta ar fi fost ruta noastra [linia galbena Grand Denali cu aterizare pe ghetar]
Trenul isi vede de drumul lui si ne duce tot mai aproape de casa.

Fig. 403 Ne apropiem de Pacific

Fig. 404 Intram in Ancorage

Fig. 405 Portul care ingheata iarna

Fig. 406 Am revenit la Westmark Hotel in Ancorage. E unsprezece noaptea dar soarele nu a coborit
sub orizont

Fig. 407 Ne asteapta geamantanul cu rochiile lungi, papillon-ul si celelalte lucruri lasate la malul
Marii

Fig. 408 ...si cel cu care am fost in Alaska Tour 21

Fig. 409 nu-mi vine sa cred ca s-a terminat.

Fig. 410 intre timp in China a inceput Olimpiada

Fig. 411 Gata de plecare spre aeroport. Ancorage, 9 august 2008, ora 11:06 AM la hotel Westmark

Fig. 412 Alaska Airlines ne duce inapoi in Portland

Fig. 413 Zburam deasupra Oceanului Pacific

Fig. 414 Trandafiri pentru ziua mea, 11 august 2008.

Fig. 415 Oare a fost adevarat ?

Fig. 416 ....88 & 73
Cap. 3.5 In loc de Epilog
Sau pus multe intrebari cu privire la aceasta excursie si mai ales am fost intrebat cum am organizat-o. Iata pe scurt aceasta poveste.
Am fost invitati sa ne petrecem doua luni din vacanta de vara la baiatul meu in Portland - Oregon - USA. de la 22 Iunie pina la 23 August 2008. Datele nu le-am ales noi. Asa au fost gasite locurile la Lufthansa cu zbor direct Frankfurt - Portland.
De multa vreme, si mai ales in serile de iarna, petreceam cite putin din timpul liber vavigind pe acest sait http://www.vacationstogo.com si dupa ce am primit invitatia pentru Portland ne-am plimbat pe Columbia River pe aici: http://www.vacationstogo.com/fastdeal.cfm?deal=12714
Apoi, Razvan ne-a intrebat daca nu ne-ar suride o croaziera spre Alaska. Ne-am facut socotelile si am hotarit sa nu schimbam masina si sa-i facem RK lui Ticuta al nostru si sa plecam in Alaska. Prima documentare am facut-o aici: http://www.hollandamerica.com/find-cruise-vacation/Main.action
Apoi am studiat brosura http://www.nxtbook.com/nxtbooks/hal/cruiseplanner0910/index.php?startid=22#/0
si apoi http://www.nxtbook.com/nxtbooks/hal/cruiseplanner0910/index.php?startid=24#/26
si brosura cu excursiile pe uscat (aici trebuie sa selectati portul in care vreti sa vedeti excursiile disponibile) http://www.hollandamerica.com/cruise-destinations/ShoreExcursions!viewExcursions.action?destCode=A&portCode=
(brosurile care au fost disponibile in 2008 sint similare cu acestea din 2009)
Din toate aceste informatii am facut urmatorul program pentru Vacanta noastra in Alaska (clik pentru vizualizare).
De mentionat este faptul ca toata relatia cu Holland America Lines s-a desfasurat on-line (rezervari croaziera, turul prin Alaska, excursiile colaterale pe uscat si pe apa, rezervarile la avioane, check-in pentru vama, asigurarile, dreptul de renuntare la contract, platile cuvenite catre HAL si catre ceilati prestatori de servicii precum si restituirea sumelor platite dar cu servicii neprestate, de pildazborul deasupra lui McKinley cu aterizarea pe ghetar).
Si un ultim raspuns la intrebarea lui Florentin, YO9CHO: Dar aurul unde este??? Iata-l aici!!!
88! 73! si pe curind din vacanta 2009
- Victoria Olaru (Nora), YO4AYL si Gheorghe Andrei Radulescu, YO4AUP
-